۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
بازدید:۱۳۰
صد آنلاین | اوکراین استفاده از سامانه موشکی هیمارس ایالات‌متحده را محدود کرده است؛ زیرا روسیه به‌قدری در سیستم‌های پارازیت خود قوی عمل کرده است که در عمل، دقت هیمارس را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش داده است. گفته می‌شود که نیروهای اوکراینی این سامانه‌ها را «کاملاً ناکارآمد» نامیده‌اند.
کد خبر : ۸۸۹۸۲

به گزارش صد انلاین ،  سیستم پارازیت روسی که در زمین مستقر است، می‌تواند تداخل EW ایجاد کند. این امر مانع برقراری ارتباط سلاح‌ها با ماهواره‌ها برای هدایت آن‌ها به سمت اهداف می‌شود. هیمارس (HIMARS) می‌تواند اهدافی را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری منهدم کند، اما قابلیت‌های جدید جنگ الکترونیک روسیه (EW) سیستم‌های هدف‌گیری هیمارس را غیرفعال می‌کند.

 
 
 
 
 

این خبر برگرفته از ارزیابی محرمانه تسلیحات اوکراینی است که توسط The Post به‌دست ‌آمده است. بنابراین این جزئیات نشان می‌دهد که چگونه اوکراین مجبور شده است استفاده از بسیاری از تسلیحات و کمک‌های غرب را به دلیل مشکلات هدف‌گیری متوقف کند. بر اساس این گزارش همچنین، توپخانه هدایت‌شونده با GPS Excalibur نیز تحت تأثیر سیستم‌های جدید EW روسیه قرارگرفته‌اند.

اعتراف اوکراینی‌ها به شکست آمریکا/ سیستم پارازیت روسی حریف می‌طلبد!

ایالات‌متحده از همان اوایل درگیری شروع به تأمین سیستم‌های هیمارس اوکراین کرد. این سیستم در ابتدا بسیار مؤثر بود. هیمارس موشک اندازی سوار بر کامیون است که می‌تواند طیف وسیعی از مهمات مختلف ازجمله موشک‌های هدایت‌شونده با GPS را شلیک کند. تحرک و انعطاف‌پذیری این سلاح، آن را به سلاحی بسیار مؤثر در درگیری‌های سریع مانند اوکراین، افغانستان و جنگ داخلی سوریه تبدیل کرده است.

این موشک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ مستقر شد، می‌تواند به‌سرعت برای پاسخ به شرایط متغیر در میدان نبرد، موقعیت خود را تغییر دهد. البته این ویژگی‌ها تا زمانی خوب به نظر می‌رسیدند که روسیه نتوانند راهی برای اختلال در سیستم‌های آن پیدا کند.

از طرفی اوکراین استفاده از گلوله‌های Excalibur را در سال گذشته پس از دست دادن پتانسیل خود و کاهش اثربخشی آن به ۱۰ درصد متوقف کرد. مقامات و پیمانکاران دفاعی ایالات‌متحده اکنون در حال بررسی علت و تلاش برای یافتن راه‌حلی برای مقابله با پارازیت EW روسیه هستند.

اعتراف اوکراینی‌ها به شکست آمریکا/ سیستم پارازیت روسی حریف می‌طلبد!

به گفته سخنگوی وزارت دفاع اوکراین، آن‌ها در این زمینه با پنتاگون همکاری نزدیک دارند و در صورت بروز مشکلات فنی، به‌سرعت به شرکای خود اطلاع می‌دهند تا اقدامات لازم را برای حل به‌موقع آن‌ها انجام دهند. اوکراین به‌طور منظم از کشورهای غربی کمک دریافت می‌کند و از سیستم‌های دیگری مانند سامانه موشکی تاکتیکی (ATACMS) برخوردار است که کمتر در برابر پارازیت آسیب‌پذیر هستند.

روسیه همچنین شبکه ماهواره‌ای استارلینک را که نیروهای اوکراینی برای اتصال به اینترنت به آن متکی هستند، با موفقیت مختل کرده است. این وضعیت به حدی بد شده است که نیروهای اوکراینی در هفته‌های اخیر با افزایش توانمندی‌های روسیه در EW، با قطعی قابل‌توجهی مواجه شده‌اند.

وزیر دیجیتال اوکراین، هفته گذشته در مصاحبه‌ای اظهار داشت که استارلینک قبلاً در برابر پارازیت روسیه مقاومت کرده بود، اما به نظر می‌رسد فناوری آن اکنون پیچیده‌تر شده است؛ او بر این باور بود که نیروهای روسیه از سیستم‌هایی ااستفاده می‌کردند که در حال آزمایش مکانیسم‌های مختلفی برای برهم زدن کیفیت اتصالات استارلینک بود.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها