آخرین اخبار
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
بازدید:۳۵۹
ایمپلنت از دیدگاه متخصصین به معنای یک ساختار پیشرفته است که به طور مستقیم در استخوان فک داخلی قرار می‌گیرد. ایمپلنت، به عنوان یک راهکار دائمی و موثر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته، افزایش پایداری و کیفیت زندگی افراد است که امروزه از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید که در چه شرایطی بهتر است از این تکنیک استفاده کنید و مدت دوام آن چقدر خواهد بود.
کد خبر : ۸۷۰۴۱

ایمپلنت از نظر متخصصین به چه معناست؟

 

تاریخچه ایمپلنت دندانی

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین، قدمت ایمپلنت‌های دندانی به دوران باستانی انسان‌ها بازمی‌گردد که از فلزاتی مانند طلا برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شد. در دوران قرون وسطی و قرن‌های بعدی، از مواد مختلفی برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شد، اما بسیاری از این روش‌ها به دلیل عدم موفقیت و عوارض جانبی کنار گذاشته شدند.

در اواخر قرن بیستم، پژوهش‌ها و تحقیقات بیشتری در زمینه ایمپلنت دندانی انجام شد. در دهه ۱۹۷۰، فناوری ایمپلنت دندانی بهبود یافت و روش‌های جدیدی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته ارائه شد. این دوره به عنوان زمانی از رشد و پیشرفت مدرن ایمپلنت دندانی شناخته می‌شود. از آن زمان تا به امروز، تکنولوژی ایمپلنت دندانی به طور مداوم پیشرفت کرده و پیشرفت این فناوری به مرور زمان رخ داده است.

ایمپلنت از نظر متخصصین به چه معناست؟

ایمپلنت از نظر تخصصی به چه معناست؟

ایمپلنت به عنوان پایه‌ای برای نصب و پایداری دندان‌های مصنوعی یا همان تاج دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که بیان شد، این ساختار پیشرفته و پیچیده در استخوان فک به عنوان یک روش دائمی، جایگزین دندان های نامناسب و خراب یا از دست رفته می‌شود.

در چه شرایطی باید ایمپلنت دندان بکاریم؟

شرایط کاشت ایمپلنت دندان برای همه افراد یکسان نیست و این احتمال وجود دارد که هر فرد به دلایل مختلفی نیاز به استفاده از این تکنیک داشته باشد. ایمپلنت دندان معمولاً در شرایط زیر بکار می‌رود:

ایمپلنت‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا دندان‌ هایی که به دلیل عواملی مانند ترک خوردن دندان یا بیماری‌های لثه از عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند، استفاده می‌شوند.

اگر دندان از دست رفته، باعث مشکلات در گوارش، گاز زدن مواد غذایی، مشکل جویدن برای شما شده است، ایمپلنت این موارد را بهبود می‌بخشد.

برای اینکه شرایط استخوان فک را در حالت بهتر و سالم تری نگه دارید، می‌توانید کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید.

ایمپلنت‌ها به دلیل پیوستگی محکم به استخوان و پایداری بالا، امکان استفاده مانند دندان‌های طبیعی را فراهم می‌کنند، بنابراین می‌توانید برای حفظ پایداری دندان ها از این روش استفاده کنید.

ایمپلنت‌ها بهبود ظاهر و زیبایی دهان را فراهم می‌کنند، زیرا دندان‌های مصنوعی به شکل و طرح طبیعی دندان‌های طبیعی شما طراحی می‌شوند. اگر علاقه ای به استفاده از دندان مصنوعی متحرک یا ثابت ندارید، می‌توانید از کاشت ایمپلنت استفاده کنید.

اگر شما برای اینکه کاندید خوبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر، دچار تردید هستید، جهت مشاوره به دکتر علی قمری مراجعه داشته باشید. ایشان بهترین جراح ایمپلنت دندان و جراح لثه هستند که با ساختار فک آشنایی کاملی دارند و نمونه کارهای فوق العاده ای در زمینه خلق کرده‌اند. جهت مشاوره برای اینکه ببینید از شرایط مناسب کاشت ایمپلنت برخوردار هستید یا خیر می‌توانید با شماره 02144092889 ارتباط برقرار کرده و نزدیکترین نوبت را دریافت نمایید.

ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

ماندگاری ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی از جمله سلامت عمومی بیمار، مراقبت‌های دهانی منظم، کیفیت اجرای جراحی و نحوه مراقبت بعد از ایمپلنت نیز بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا بیست سال یا حتی بیشتر ماندگاری داشته باشند و در بسیاری از موارد با رعایت نکات مراقبتی، کیفیت آن‌ها در طول زمان حفظ می‌شود. معاینات دوره‌ای و مراجعه به بهترین جراح ایمپلنت دندان برای بررسی و نگهداری ضروری است.

معایب و مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

این روش سایر تکنیک های دیگر اصلاح طرح لبخند دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به صورت موردی به آن ها اشاره خواهیم داشت.

مزایای ایمپلنت دندان:

· پایداری و استحکام بالا

· پیوستگی محکم به استخوان فک

· طرح دندان‌های طبیعی

· ماندگاری و دوام طولانی

· سازگار با شرایط بدن

معایب ایمپلنت دندان:

· هزینه تقریبا بالا

· داشتن درد و سوزش در لثه

· دوران نقاهت تقریبا سخت و پرچالش

· مدت زمان طولانی برای اتمام فرآیند کاشت

· خطراتی از جمله عفونت و خونریزی

21025/ع

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها