آخرین اخبار
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
سفری به دنیای جذاب جزیره مایورکا در اسپانیا
بازدید:۲۵۶
صد آنلاین | جزیره مایورکا در اسپانیا یکی از جواهرات گردشگری در منطقه مدیترانه است.
کد خبر : ۸۶۸۳۵

به گزارش صد آنلاین ، مایورکا، یکی از جواهرهای درخشان در تاج زیبای اسپانیا، یکی از جزایر بالئاریک در دریای مدیترانه است. این جزیره طبیعتی فراوان، تاریخ غنی و فعالیت‌های گردشگری متنوع را در خود جای داده است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. اما متاسفانه، بسیاری از افراد هنگام سفر به اسپانیا، این جزیره زیبا را فراموش می‌کنند و به دیدنی‌های دیگر این کشور می‌پردازند.

سفری به دنیای جذاب جزیره مایورکا در اسپانیا

در این مقاله، قصد داریم به شما اطلاعات دقیق و جذابی را درباره مایورکا ارائه دهیم تا شما نیز به عنوان گردشگران کشور اسپانیا، خود را به این جزیره زیبا نیز برسانید و لذتی شگفت‌انگیز از تمامی زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید.



در این مقاله، ابتدا به معرفی کلی این جزیره، موقعیت جغرافیایی، تاریخچه و اطلاعات کلی خواهیم پرداخت. سپس به بررسی طبیعت زیبا، جاذبه‌های دیدنی، فعالیت‌های گردشگری و زندگی شبانه در مایورکا خواهیم پرداخت تا شما را با تمامی زیبایی‌های این جزیره آشنا کنیم

جزیره مایورکا کجاست؟
مایورکا، جزیره‌ای بسیار زیبا و معروف در دریای مدیترانه است که به عنوان بزرگترین جزیره بالئاریک شناخته می‌شود. پایتخت این جزیره، پالما نام دارد که همچنین پایتخت جامعه خودمختار جزایر بالئاریک است. این جزیره از سال ۱۹۸۳ یک منطقه خودمختار اسپانیا بوده و دارای دو جزیره کوچک به نام‌های کابررا و دراگونرا می‌باشد.



مایورکا، با ساحل‌های زیبا و جاذبه‌های فرهنگی فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در منطقه مدیترانه است. این جزیره دارای دو بنای تاریخی معروف است که شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معتبر اروپا شناخته می‌شود.



کلیسای باشکوه جزیره مایورکا (La Seo) نزدیک به بندر قدیمی واقع شده و از دور به عنوان نقطه قوت جزیره قابل مشاهده است. این کلیسا که در قرن سیزدهم ساخته شده، با فضای داخلی خیره‌کننده‌اش، شامل شبستان و راهروهایی با ارتفاع ۴۴ متر، بازدیدکنندگان را مبهوت می‌کند.



شیشه‌های رنگی زیبای این کلیسا، با درخشش خود، فضای داخلی را به نوری خاص می‌آورند. بخش‌هایی از این ساختمان، توسط معمار مشهور کاتالانی، آنتونی گائودی، در اوایل قرن بیستم بازسازی شده است.



همچنین، قلعه Castillo de Bellver، که در قرن سیزدهم ساخته شده، بر روی یک تپه در سه کیلومتری مرکز تاریخی پالما‌د مایورکا قرار دارد. طراحی دایره‌ای و منحصر به فرد این قلعه، زیر تأثیر معماری شرقی قرار گرفته و یکی از موزه‌های تاریخی جذاب نیز در آن وجود دارد.



نامگذاری جزیره مایورکا
نام "مایورکا" از لاتین کلاسیک "insula maior" گرفته شده است که به معنی "جزیره بزرگتر" است. در قرون وسطی لاتین، این نام به "Maiorca" تغییر یافت، که "بزرگتر" را در مقایسه با "Menorca" یعنی "کوچکتر" نشان می‌دهد. سپس توسط نویسندگان مرکزی کاتالان، این نام به "مایورکا" تصحیح شد که بعدها به عنوان املای استاندارد پذیرفته شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
پدافند مرکز تهران فعال شلیک کرد | ویدئو