آخرین اخبار
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
بازدید:۲۰۲
معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: امنیت و ایمنی و سلامت خون در ایران سطح بالایی دارد و انتخاب اهداکننده سالم و غربالگری خون در ایران به صورت ویژه انجام می‌شود.
کد خبر : ۸۶۴۳۵

امنیت و سلامت خون اهدایی در ایران سطح بالایی دارد

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، دکتر عباداله سالک مقدم در پنجمین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون با اشاره به اهمیت و جایگاه اهدای خون در ایران اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۰۷ تاکنون اهدا داوطلبانه در ایران ۹۹ درصد رشد داشته است که شاخص بسیار مهمی محسوب می‌شود.


وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده، ایران در سال ۲۰۲۳ به شاخص ۲۷,۲۸ در هر هزار نفر رسید که در سطح کشورهای برخوردار است.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون تاکید کرد: امنیت و ایمنی خون و انتخاب اهدای کننده سالم و غربالگری خون در ایران به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی به کیفیت بالای خون اهدایی اشاره کرد و گفت: اهداکننده خون پیش از اهدا مورد مصاحبه و آزمایش قرار می‌گیرد و در واقع انتخاب اهدا کننده سالم به خوبی در سازمان انتقال خون ایران انجام می‌شود.

سالک مقدم با اشاره به افزایش آمار اهدای خون طی سالهای گذشته در ایران تصریح کرد: در زمان شیوع کووید اهدای خون برای اولین بار روند کاهشی داشت اما پس از آن شرایط تغییر کرد.

وی با اشاره به برنامه های جذب اهدا کننده جوان و بانوان ادامه داد: مشارکت خانم ها در اهدای خون ۴,۴۲ درصد است که رقم بسیار پایینی است.

معاون سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون در گروه‌های سنی بالای چهل سال، روند افزایشی دارد و در سنین پایین تر از ۴۰ سال روند کاهشی را شاهد هستیم که کاهش جمعیت جوان و سالمندی جمعیت از دلایل آن است و سازمان برای تغییر این وضعیت برنامه ریزی کرده است تا جوانان به اهدای خون ترغیب شوند و آمار اهداکنندگان جوان افزایش یابد.

 

21458/خ

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها