۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
مواد غذایی مفید برای کنترل اسهال را بشناسید
بازدید:۱۶۸
اسهال در نوزادان می تواند برای نوزاد و والدین ناراحت کننده باشد و معمولاً به دلیل عفونت است، اما می تواند در اثر عدم تحمل غذایی، آنتی بیوتیک ها یا به طور معمول، شرایط پزشکی زمینه ای نیز ایجاد شود. 
کد خبر : ۸۶۲۵۴

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ،اسهال نوزادان می تواند برای نوزاد و والدین ناراحت کننده باشد و معمولاً به دلیل عفونت است، اما می تواند در اثر عدم تحمل غذایی، آنتی بیوتیک ها یا به طور معمول، شرایط پزشکی زمینه ای نیز ایجاد شود.


بر اساس صندوق ملی زایمان در بریتانیا، نوزادان زیر یک سال بیشتر از کم آبی رنج می برند و اگر زیر شش ماه باشند این میزان بسیار بیشتر هم می شود. موز سرشار از پتاسیم است و به راحتی هضم می شود و کودکتان می تواند با خوردن کمی موز مواد مغذی از دست رفته به دلیل اسهال را جبران کند.

اسهال معمولاً یک مشکل سلامتی موقتی است با این حال اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن و کمبودهای تغذیه‌ای شود.

در اینجا 10 ماده غذایی وجود دارد که ممکن است به رفع اسهال کودک شما کمک کند:

 

موز

بر اساس کتابخانه ملی پزشکی موز سبز می‌تواند یک درمان کمکی امیدوارکننده برای اسهال حاد باشد؛ که به طور بالقوه مرگ‌ومیر زیر 5 سال را کاهش می‌دهد.

یک موز متوسط تقریباً 450 میلی گرم پتاسیم دارد که حدود 10 درصد از نیاز روزانه شما را تشکیل می دهد. وعده های غذایی غنی از پتاسیم همچنین به شما کمک می کند نمک بیشتری دفع کنید و دیواره رگ های خونی را شل می کند که هر دو به کاهش فشار خون کمک می کنند.

 

 

برنج

برنج سفید نرم است و هضم آن برای معده آسان است و می تواند به سفت شدن مدفوع کمک کند. آب برنج (آبی که پس از پختن برنج باقی می ماند) نیز برای مدیریت اسهال موثر است.

 

 

نان تست

نان تست تهیه شده از نان سفید به راحتی هضم می شود و می تواند به جذب مایع اضافی در دستگاه گوارش کمک کند بنابراین می تواند برای کنترل اسهال موثر باشد.

 

 

سیب زمینی آب پز

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، سیب زمینی شیرین برشته شده متوسط با پوست دارای 3.76 گرم فیبر است. سیب زمینی آب پز و پوره شده که به راحتی هضم می شود و به حجیم شدن مدفوع کمک می کند.

 

 

هویج

هویج پخته و پوره شده حاوی مواد مغذی بالایی است و فیبر آن به سفت شدن مدفوع کمک می کند؛ آنها همچنین برای معده ملایم هستند.

 

 

جوجه

مرغ آب پز یا بخار پز ساده، ریز خرد شده یا پوره شده، پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند و برای معده حساس کودک شما مناسب است.

 

 

ماست ساده

ماست ساده با کشت های فعال می تواند باکتری های مفید را وارد روده کند و به بازگرداندن تعادل طبیعی فلور روده کمک کند. مطمئن شوید که ماستی که استفاده می کنید برای نوزادان مناسب است و حاوی قندهای اضافه شده یا طعم دهنده های مصنوعی نیست.

 

 

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر ساده برای معده ملایم است و حاوی فیبر محلولی است که می تواند به مدیریت اسهال مناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که بلغور جو دو سرا را برای نوزادان کاملاً آسیاب کرده اید.

 

 

هیدراتاسیون را جدی بگیرید

حفظ هیدراتاسیون در نوزادان مبتلا به اسهال بسیار مهم است. محلول های آبرسانی خوراکی کودکان (ORS) می توانند مایعات و الکترولیت های از دست رفته را در طول دوره های اسهال جایگزین و جبران کنند.

 

 

این نکته را جدی بگیرید

همیشه غذاهای جدید را به آرامی و یکی یکی به نوزاد خود معرفی کنید تا بتوانید هرگونه واکنش نا مطلوب را بررسی کنید. از دادن فرآورده های لبنی به غیر از ماست به نوزاد خودداری کنید، زیرا هضم شیر در هنگام اسهال می تواند برای دستگاه گوارش سخت باشد. از غذاهای پر فیبر و چرب و همچنین غذاهای بسیار شیرین که می توانند علائم او را تشدید کنند دوری کنید.

مراقب علائم کم آبی در نوزاد خود باشید، مانند پوشکی که خیس نشده است، خشکی دهان، عدم اشک در هنگام گریه و بی حالی. در صورت بروز هر یک از این موارد، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. بهتر است اسهال نوزاد را با هیدراته نگه داشتن آنها و بازگرداندن تدریجی وعده های غذایی کنترل کنید.

همیشه توصیه های پزشکی را در اولویت قرار دهید، به خصوص در مورد نوزادان بسیار کوچک، تا از ایمنی و سلامتی کودک خود محافظت کنید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها