آخرین اخبار
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
بازدید:۸۳۸۸
صد انلاین | کری گفت: «وقتی ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و آمریکا را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد.»
کد خبر : ۸۵۴۸۱
 

به گزارش صد انلاین ، جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا، در ششمین سالگرد تصمیم ترامپ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این تصمیم را یک سیاست نادرست و فاجعه بار توصیف کرد.

 

 

 

 

 

 

به نقل از هیل، جان کری که خود مسئول تیم مذاکره کننده آمریکایی برای حصول به برجام بود، روز چهارشنبه با انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، گفت که این اقدام امنیت آمریکایی ها را کاهش داده است.

کری گفت: وقتی دونالد ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و ایالات متحده را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد."

کری افزود: "حتی جمهوری‌خواهانی که با برجام مخالف بودند، از کاخ سفید ترامپ درخواست کرده بودند تا برای حفظ اهرم فشار بر ایران در این توافق باقی بماند، اما در عوض ترامپ هرج و مرج را انتخاب کرد. این اقدام او جهان را خطرناک‌تر و امنیت آمریکایی ها را کمتر کرد.

کری افزود که برجام توافق موثری بوده و تصمیم ترامپ برای خروج از آن باعث تهاجمی‌تر شدن ایران شده است.

کری گفت: "اکنون ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری بازگشته است و همان آهنگ را می خواند - تهدید می کند که بار دیگر به تنهایی ادامه خواهد داد، رهبری جهانی ما را تضعیف می کند و ما را از متحدان خود منزوی می کند." او در خانه به دموکراسی و حقوق اساسی ما حمله می کند. به لطف رهبری قوی پرزیدنت بایدن، ما متحدانی داریم که در کنار ما کار می کنند، و ایالات متحده بار دیگر در صحنه بین المللی در خط مقدم قرار دارد. آمریکایی ها خواهان ثبات هستند، نه یک عامل آشوب در کاخ سفید."

کری در ماه فوریه از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور بایدن در امور آب و هوایی کنار رفت و نقشی را در کمک به کمپین انتخاب مجدد بایدن بر عهده گرفت.

ترامپ در ۸ مه ۲۰۱۸ اعلام کرد که ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌کند، این اقدام ترامپ با مخالفت متحدان اروپایی آمریکا همراه شد، اما ترامپ به مخالفت‌های آن‌ها وقعی نگذاشت؛ چون در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶، برجام را یکی از فاجعه بارترین توافق‌های تاریخ آمریکا توصیف کرده بود.

ترامپ در آن زمان گفت: "این توافق (برجام) آرامش و صلحی به همراه نیاورد و هرگز به ارمغان نخواهد آورد."

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها