۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
بازدید:۴۱۳
صد آنلاین | قاچاقچیان سوخت در استان هرمزگان از ترفندهای پیچیده‌ای استفاده می‌کنند و پلیس نیز برای مقابله با قاچاقچیان مرکز پایش آنلاین خودروها را راه‌اندازی کرده است.
کد خبر : ۸۵۰۳۹

 

به گزارش صد آنلاین، پلیس استان هرمزگان با ایجاد مرکز مانیتورینگ  و نصب دوربین در جایگاه‌های سوخت تمامی خودروها را زیر نظر دارد و چنانچه خودرویی بیش از یک بار در روز بنزین بنزد برای راننده پیامک هشدار ارسال می‌شود تا متوجه شود زیر نظر است. این اقدام پلیس توانسته تا حد زیادی جلوی قاچاق سوخت را بگیرد اما در سوی دیگر قاچاقچیان نیز از شگردها و ترفندهای پیچیده‌ای استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه این استان ۱۲۰۰ کیلومتر نوار مرزی دارد و مشکل اصلی در آن مسأله قاچاق سوخت است، توضیح داد: قاچاقچیان شرایطی را ایجاد کرده بودند که پلیس نتواند وارد شود و برخورد کند اما ما کانون‌های آلوده را در بندرعباس پیدا و سرباندها را شناسایی کردیم.

او ادامه داد: در سال گذشته ۲۶ طرح برای مبارزه با قاچاق سوخت انجام شد که در این طرح‌ها ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق پیدا کردیم و سه هزار و 657 نفر بازداشتی داشتیم.  قاچاقچیان از داخل خانه‌ها به خلیج فارس لوله‌کشی کرده بودند و سوخت را از این طریق به لنج‌ها می‌رساندند. ۴۲۰ کیلومتر لوله‌هایی را که از انبارهای قاچاق به شناورها برسد امحا و یک هزار و 480عدد مخزن ۵ هزار لیتری را کشف کردیم. در یک روستا استخری را پیدا کردیم که سوخت قاچاق را در آن انبار می‌کردند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها