۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
بازدید:۱۶۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به معضل کمبود پزشک زن در شهرستان‌ها و مخصوصا مناطق محروم پرداخت و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پزشکان و متخصصان به نفع مناطق محروم را از بهترین راهکارهای حل این معضل دانست.
کد خبر : ۸۴۹۹۵

بهترین راهکار حل مشکل کمبود پزشک زن

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به معضل کمبود پزشک زن در شهرستان‌ها و مخصوصا مناطق محروم پرداخت و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پزشکان و متخصصان به نفع مناطق محروم را از بهترین راهکارهای حل این معضل دانست.


امیرحسین بانکی‌پورفرد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت کمبود پزشک متخصص زن در شهرستان ها گفت:«بهترین کار برای حل مشکل کمبود پزشک زن در شهرستان‌ها و مخصوصا مناطق محروم، تقویت و بالا بردن سهمیه پذیرش پزشک در مناطق محروم(بومی‌گزینی) است.»

بانکی پور در ادامه بیان کرد:«سال گذشته مصوبه خوبی در مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل داشتیم. قبلا کسانی که سهمیه مناطق محروم بودند باید تعهد بیشتری برای خدمت در این مناطق می دادند، ولی خیلی‌ها زیر بار این موضوع نمی‌رفتند و همین مسئله باعث می‌شد که ظرفیت این مناطق پر نشود.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای رفع این مشکل مدت این تعهد را کاهش دادیم تا تمایل بیشتری برای حضور در این مناطق وجود داشته باشد گفت:«یک تصمیم دیگر هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ شد مبنی بر اینکه سهمیه پزشکان و متخصصان را افزایش دهیم ولی به نفع مناطق محروم این اقدام را انجام دهیم.»

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تمایل زنان به تحصیل در رشته های تخصصی کاهش پیدا کرده است؟ بیان کرد:«از وقتی که بعد بیزینسی رشته های پزشکی در کشور ما تقویت شد و متاسفانه این مسئله باعث شد که عمده متقاضیان رشته های پزشکی به سمت رشته های پولساز بروند. به همین دلیل متقاضیان رشته های پزشکی به دنبال این می روند که بعد اقتصاد کدام رشته بیشتر است و در همان رشته شروع به تحصیل می کنند.»

21458/خ
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها