آخرین اخبار
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
بازدید:۱۱۰
صد آنلاین | کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دوشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرد: بنا بر نتایج شمارش همه آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، ولادیمیر پوتین ۸۷.۲۸ درصد آرا را به دست آورد و برای پنجمین بار، رئیس جمهوری روسیه شد.
کد خبر : ۸۴۸۹۵

 

 

 

به گزارش صد آنلاین، وزارت خارجه اوکراین دوشنبه اعلام کرد که با توجه به صدور حکم بازداشت پوتین از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، هیچ زمینه حقوقی برای به رسمیت شناختن وی به عنوان رئیس جمهوری منتخب و مشروع فدراسیون روسیه وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 به نقل از تارنمای یوکرینفورم، این وزارتخانه در بیانیه ای از کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس و انتخاب پوتین به عنوان رئیس جمهوری مشروع این کشور را نپذیرند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که مسکو به دلیل برگزاری انتخابات در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا، خرسون و شبه‌جزیره کریمه که به روسیه ضمیمه شدند، اسناد و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دوشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرد: بنا بر نتایج شمارش همه آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، ولادیمیر پوتین ۸۷.۲۸ درصد آرا را به دست آورد و برای پنجمین بار، رئیس جمهوری روسیه شد.

بر این اساس، نیکلای خاریتونوف (نامزد حزب کمونیست روسیه) با کسب سه میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۷۰ رأی یعنی ۴.۳۱ درصد آرا جایگاه دوم را به دست آورد.

 

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه افزود: پس از آن، ولادیسلاو داوانکوف (نامزد حزب مردم جدید) سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۴۸۴ رأی یعنی ۳.۸۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

بنا بر این گزارش، لئونید اسلوتسکی (نامزد حزب لیبرال دموکراسی روسیه) نیز ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۶۲۹ رأی ( ۳.۲۰ درصد آرا) را به دست آورد.

4551/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها