۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
روستای واریش تهران کرج با آدمک های سنگی معروف
بازدید:۳۹۷۱
صد آنلاین | سفری یک روزه برای خلاصی از دود و شلوغی تهران روستای واریش پیشنهاد میشود تا یکی از جاذبه های بکر و زیبای طبیعت در نزدیکی تهران را با هوایی سالم تجربه کنید.
کد خبر : ۸۴۸۶۹

به گزارش صد آنلاین ، اگر بخواهیم آدرس روستای واریش تهران را برایتان بگوییم، در شمال غربی تهران، با فاصله‌ای کم از شهر، یک منطقه زیبا وجود دارد که با قرار گرفتن در آن و تنفس هوای پاک، حس نزدیکی به تهران را به کلی فراموش می‌کنید.

 

 

روستای واریش تهران کرج با آدمک های سنگی معروف

 

 

 



بالاتر از محله وردآورد تهران، جاده‌ای آسفالته و کوهستانی پر پیچ و خم وجود دارد که ساختار آن شبیه به جاده امامزاده داوود است. این مسیر زیبا در طول رودخانه‌ای که در دره‌ای تنگ و عمیق در سمت غرب دره کن جریان دارد، به روستای وردیج و پس از آن به واریش منتهی می‌شود.

روستا‌های وردیج و واریش که به ترتیب بخش کن و سولقان در شهرستان تهران واقع شده و به تازگی جزو منطقه ۲۲ شهری تهران هستند، بهترین پیشنهاد برای سفر یک روزه اطراف تهران است.


به انتهای اتوبان همت غرب رفته و در طول مسیر کنار دریاچه وردیج و واریش عبور کنید. با ورود به جاده کوهستانی و پیشروی تا حدود ۱۰ کیلومتر و به ارتفاع ۵۰۰ متر بالاتر، روستای وردیج را در سمت راستتان مشاهده خواهید کرد. از وردیج با ادامه مسیر در حدود ۵ کیلومتر، به روستای واریش و انتهای جاده آسفالته خواهید رسید.

- برای ورود به منطقه از اتوبان تهران-کرج، از پشت پمپ بنزین وردآورد (ورودی از پمپ بنزین) به سمت خیابان شهید اردستانی بروید و وارد جاده کوهستانی این منطقه ییلاقی شوید.

- اگر در حال سفر در امتداد بزرگراه شیخ فضل الله هستید، می‌توانید با ورود به اتوبان تهران-کرج از خروجی بزرگراه اردستانی عبور کنید و به بزرگراه خرازی و جاده وردیج-واریش برسید. همچنین می‌توانید از طریق بزرگراه‌های حکیم و علامه جعفری نیز به بزرگراه همدانی متصل شوید و از آنجا به بزرگراه خرازی وارد شوید و به جاده وردیج-واریش بروید.

- آدرس دیگری برای رفتن به روستای واریش میتواند این مسیر باشد:کیلومتر ۹ اتوبان خرازی تهران به‌سمت غرب، خروجی روستای وردیج و واریش، جاده وردیج-واریش، کیلومتر هشت، روستای وردیج.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها