۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
بازدید:۳۰۸۵
IV بدون درمان پزشکی مناسب قابل درمان یا مدیریت نیست و حتی می تواند سلامت فرد بیمار را به شدت تهدید کند.
کد خبر : ۸۴۳۳۷

آیا HIV به صورت طبیعی درمان می شود؟

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ،HIV بدون درمان پزشکی مناسب قابل درمان یا مدیریت نیست و حتی می تواند سلامت فرد بیمار را به شدت تهدید کند.


به نقل از مدیسن نت، هنوز هیچ درمانی برای HIV وجود ندارد . با این حال، درمان ضد رتروویروسی می تواند عفونت را کنترل کند و تکثیر ویروس در بدن را محدود کند. با درمان مناسب، افراد مبتلا به HIVمی تواند زندگی طولانی و سالمی داشته باشد. درمان باعث کاهش بار ویروسی (غلظت ویروس در خون) می شود که نه تنها فرد را از پیشرفت به مرحله پیشرفته بیماری محافظت می کند، بلکه احتمال انتقال ویروس به دیگران را نیز کاهش می دهد.

هدف درمان موفقیت آمیز کاهش بار HIV به سطحی است که برای بدن بی ضرر باشد. با این حال، برخی از ویروس ها ممکن است ادامه یابد. آزمایشات برای دریافت واکسن ایمن و موثر HIV در حال انجام است.


آیا HIV به طور طبیعی قابل درمان است؟
HIV بدون درمان پزشکی مناسب قابل درمان یا مدیریت نیست. به محض اینکه فرد در معرض خطر بالقوه عفونت HIV قرار گرفت، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. این امر تشخیص و درمان زودهنگام را تسهیل می کند. فراموش نکنید که جستجوی رویکردهای درمانی غیرعلمی و تایید نشده می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است منجر به پیشرفت بیماری شود. این امر مدیریت بیماری را دشوارتر می کند و حتی ممکن است منجر به عوارض کشنده شود.


آیا HIV و ایدز یکی هستند؟
HIV مخفف ویروس نقص ایمنی انسانی است. اگر فردی مبتلا به اچ آی وی باشد، به این معنی است که او به عفونت HIV مبتلا شده است. ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی)، پیشرفته ترین یا آخرین مرحله عفونت HIV است و با موارد زیر مشخص می شود:

سیستم ایمنی آسیب دیده با سلول‌های CD4 کم (نوعی از گلبول‌های سفید که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند) در خون وجود دارد.
بار بالای HIV (غلظت ویروس) در خون.
عفونت‌های فرصت‌طلب: اینها عفونت‌هایی هستند که در افراد با سیستم ایمنی ضعیف‌تر از افراد با سیستم ایمنی سالم بیشتر رخ می‌دهند یا شدیدتر هستند.
در صورت عدم درمان، افراد مبتلا به ایدزبه ندرت بیش از سه سال زنده می ماند.

علائم ایدز
علائم ایدز عبارتند از:

تب
اسهال
کاهش وزن سریع
گلو درد
برفک (پوشش ضخیم و سفید روی زبان یا دهان به دلیل عفونت قارچی)
عفونت های قارچی شدید و مکرر
زخم های تناسلی و ترشحات کثیف
عفونت های مکرر
خستگی
بدن درد
سرگیجه
سردرد
کبودی راحت تر از حالت عادی
عرق شبانه
سرفه با یا بدون خون در خلط
تورم در گردن، زیر بغل و کشاله ران (غدد لنفاوی)
تنگی نفس
زخمهای دهان
بثورات پوستی
خونریزی از دهان، بینی، مقعد یا واژن
بی حسی
ضعف
آیا می توان از انتقال HIV از مادر به جنین در دوران بارداری جلوگیری کرد؟
اگر مادر HIV مثبت باشد، انتقال از مادر به کودک در دوران بارداری ، زایمان یا شیردهی امکان پذیر است. این انتقال عفونت از مادر به فرزندش، انتقال HIV پری ناتال نامیده می شود. میزان انتقال HIV از مادر به کودک در ایالات متحده و اروپا یک درصد یا کمتر است که به دلیل استراتژی های درمانی است. این استراتژی ها عبارتند از:

دادن درمان ضد رتروویروسی (ART) به مادر: داروهای HIV از تکثیر ویروس جلوگیری می کنند. این باعث کاهش میزان HIV در بدن (بار ویروسی) می شود. کاهش بار ویروسی خطر انتقال HIV از مادر به کودک را در دوران بارداری و زایمان به حداقل می رساند. علاوه بر کاهش بار ویروسی مادر، برخی از داروهای HIV می توانند از طریق جفت از زن باردار به جنین او منتقل شوند. این امر از کودک در برابر هرگونه قرار گرفتن در معرض HIV، به ویژه در هنگام زایمان واژینال محافظت می کند.
زایمان سزارین: زایمان سزارین برنامه ریزی شده یا انتخابی می تواند خطر انتقال HIV از مادر به کودک را در زنانی که دارای بار ویروسی بالا یا ناشناخته در نزدیکی زمان زایمان هستند، کاهش دهد.
داروهای HIV برای نوزاد: رویکرد ART در نوزاد تازه متولد شده آغاز شده است و بلافاصله پس از تولد، خطر انتقال HIV از مادر به کودک پس از زایمان را کاهش می دهد.

214587/ه
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها