۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
بازدید:۲۱۷
استکهلم پایتخت سوئد در حال حاضر با شیوع بیماری «ام پاکس» که پیش‌تر به عنوان «آبله میمونی» شناخته می‌شد، دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر : ۸۴۰۲۴

افزایش مبتلایان به آبله میمونی در سوئد

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، استکهلم پایتخت سوئد در حال حاضر با شیوع بیماری «ام پاکس» که پیش‌تر به عنوان «آبله میمونی» شناخته می‌شد، دست و پنجه نرم می‌کند.


 مقامات بهداشت عمومی در این کشور به افزایش شدید موارد ابتلا به این بیماری در ماه آوریل (ماه گذشته) امسال اشاره کرده‌اند. این عفونت تاکنون تقریباً ۱۰ نفر را تحت تأثیر قرار داده که همه به صورت محلی مبتلا شده‌اند.

شیوع این بیماری در درجه اول مردانی را که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه «ام پاکس» می تواند از طریق تماس نزدیک پوست به پوست نیز پخش شود.

در پاسخ به افزایش موارد ابتلا به این بیماری، مقامات بهداشتی این کشور از افرادی که در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند می‌خواهند تا واکسینه شوند.

همچنین به افرادی که فکر می کنند ممکن است در معرض ابتلا به ام پاکس قرار گرفته باشند، توصیه می شود فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

این بیماری با علائمی مانند تاول یا زخم مشخص می شود که به طور معمول در صورت، دست ها، پاها، اندام تولیدمثلی و ... ظاهر می شود. دوره کمون این بیماری نیز بین شش تا ۱۳ روز است.

به گزارش dagens، مقامات بهداشتی این کشور همچنان در حال بررسی علت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ام پاکس در منطقه هستند.

افرادی که در برابر آبله واکسینه شده اند ممکن است در برابر آبله میمونی نیز ایمنی نسبی داشته باشند با این حال بعید است جوانان علیه بیماری آبله واکسینه شده باشند زیرا واکسیناسیون آبله در بیشتر مناطق جهان پس از ریشه‌کنی آن در سال ۱۹۸۰ میلادی متوقف شد.

همچنین افرادی که علیه بیماری آبله واکسینه شده‌اند نیز می بایست اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه توصیه شده را برای محافظت از خود و دیگران انجام دهند.

21458/غ
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها