۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵
خواص بابونه باورنکردنی و فوق العاده است
بازدید:۴۹۰
صد آنلاین | بابونه یک روش درمانی گیاهی بسیار خوب است. در دو نوع قابل قبول آلمانی و همچنین رومی ، بابونه را می توان به عنوان یک ضد افسردگی همراه با استفاده از آن مانند یک داروی تسکین دهنده بیماری استفاده نمود.
کد خبر : ۸۳۲۰۱

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، بابونه گیاهی دائمی و کوچک با بویی معطر، به ارتفاع تقریباً ۳۰ سانتیمتر است، ساقه‌های بابونه به رنگ سبز مایل به سفید، با برگ‌های کوچک و متناوب است که دارای بریدگی‌های باریک، نامنظم و پوشیده از کرک می‌باشد. گل بابونه در یک سطح و در انتهای ساقه و در تابستان رشد می‌کند. گلبرگ‌های گل بابونه به رنگ سفید در اطراف و گل‌های زرد در قسمت وسط قرار دارند.

 

 

 

خواص بابونه باورنکردنی و فوق العاده است

 



منبع خوب آنتی اکسیدان‌ها

گل‌های بابونه توسط گروه آنتی اکسیدان ترپنوئید غنی شده است که مشتقات استیلن و کامازولن را شامل می‌شود. از آنجا که این ترکیبات ظریف و ناپایدار هستند، به صورت اسانس یا تنتور الکلی حفظ می‌شوند. همچنین بابونه حاوی چندین ترکیب فنلی مانند فلاونوئید‌ها مانند کوئرستین، آپیژنین، پاتولتین و گلوکوزید‌ها می‌باشد. بابونه با خنثی کردن آسیب رادیکال آزاد، التهاب را کاهش می‌دهد و همچنین از جهش سلولی جلوگیری می‌کند. این ماده دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که با عملکرد سیستم ایمنی بهتر همراه هستند، درد و تورم را کاهش می‌دهند. بابونه اختلالات خلقی را کاهش داده و موها، پوست، چشم، دندان و ناخن را سالم‌تر می‌کند.

مقابله با افسردگی و اضطراب

بابونه به شکل اسانس، تنتور یا چای به مقابله با استرس کمک می‌کند و همچنین باعث آرامش می‌شود. استنشاق بخار بابونه باعث درمان اضطراب و افسردگی عمومی می‌شود، به همین دلیل، روغن بابونه به عنوان یک ماده محبوب در محصولات آروماتراپی، شمع‌ها و درمان‌های مرتبط با حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. بابونه به صورت عصاره به عنوان یک آرام بخش برای آرامش اعصاب استفاده می‌شود و اضطراب را کاهش می‌دهد. بابونه برای تسکین علائم استرس، اضطراب مزمن، کابوس ها، صرع، بی خوابی و انواع بیماری‌های گوارشی استفاده می‌شود.

تقویت هضم غذا

بابونه آرامش بخش سیستم گوارش است که برای معالجه مشکلات گوارشی مانند علائم ریفلاکس اسید، گاز، اسهال، سوء هاضمه، بیماری حرکتی، بی اشتهایی، استفراغ و حالت تهوع استفاده می‌شود. عصاره گیاه بابونه دوره اسهال و همچنین قولنج را در کودکان کوتاه می‌کند و همچنین از علائم مرتبط با شرایطی مانند اضطراب و درد تسکین می‌بخشد. روغن بابونه دارای ترکیبات آنودین ضد اسپاسم است و یبوست، گرفتگی و سایر درد‌های معده را کاهش می‌دهد. بابونه همچنین دارای اثرات آرامش بخش طبیعی است. این امر باعث کاهش علائم بیماری‌های مزمن مانند IBS، نشتی روده و سایر مشکلات مرتبط با روده می‌شود.

کاهش درد و التهاب

بعضی اوقات بابونه به عنوان آسپیرین گیاهی شناخته می‌شود، زیرا از قرن‌ها پیش به عنوان درمانی برای کاهش درد استفاده می‌شده است. از گل‌های آن برای کاهش احتقان، درد، قرمزی و تورم استفاده می‌شود. این گیاه به طور موثری باعث کاهش تورم صورت، دندان درد، تحریکات پوستی می‌شود و درمان اصلی ایجاد التهاب و درد ناشی از عفونت‌ها است. به همین دلیل عصاره بابونه به محصولات زیبایی مانند لوسیون‌های بدن یا صورت، صابون‌های حمام و خمیردندان اضافه می‌شود. بابونه به کاهش درد طبیعی که با صدمات، آرتروز، تب، درد کمر و بارداری مرتبط است کمک می‌کند. این گیاه دارای خصوصیات کاهش درد بعد از زایمان بوده و بدن را آرام می‌کند.

درمان سرطان

مطالعات زیادی انجام شده است تا از فعالیت‌های ضد سرطانی بابونه اطلاع به دست بیاید و با توقف رشد تومور تأثیرات مثبت از خود نشان داده و به عنوان درمانی برای سرطان عمل می‌کند. این درمان سرطانی را ناشی از آنتی اکسیدان‌های معروف به آپیژنین می‌دانند که ترکیبات فعال زیستی هستند و به نظر می‌رسد در مقابله با سرطان‌های پروستات، پوست، تخمدان و پستان نقش دارند.

رهایی از احتقان

بابونه برای مقابله با عفونت‌ها اثر دارد و همچنین تراکم مخاط را کاهش می‌دهد. چای تهیه شده از بابونه یک انتخاب عالی برای درمان سرماخوردگی، عفونت سینوس و آنفولانزا است. مطالعات نشان می‌دهد استنشاق بخار با عصاره بابونه در معالجه علائم سرماخوردگی مؤثر است. چای یا عصاره بابونه را به صورت غرغره برای مقابله با التهاب غشا‌های مخاطی و داخل گلو و دهان امتحان کنید.
پوست سالم

بابونه با فراهم آوردن خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی، پوست سالم و صافی ایجاد می‌کند. روغن آن و فلاونوئید‌های موجود در آن در زیر سطح پوست نفوذ می‌کنند، ظاهر جوانی پوست را تکمیل و دفاع ایمنی را حفظ می‌کنند. قرن هاست که از آن برای معالجه زخم ها، جراحت ها، نقرس، اگزما، کبودی، سوزش پوستی، زخم‌های لثه و سوختگی استفاده می‌شود. بابونه همچنین علائم پیری مانند خطوط ریز، لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد، شوره سر را به طور طبیعی کاهش می‌دهد، زخم‌ها را محو می‌کند و آبله مرغان را به سرعت درمان می‌کند. علاوه بر این، از آن به عنوان درمانی برای بثورات پوست استفاده می‌شود و در اطراف چشم نیز برای مقابله با عفونت استفاده می‌شود. این منظور میتوانید گل بابونه را در آب جوش به مدت ده دقیقه خیس کرده و آن را برای حدود ۲۰ دقیقه روی ضایعه پوستی قرار دهید. اگر دچار ریزش مو‌ها شدید شاید تنها راه موجود استفاده از بابونه باشد. با چای کیسه‌ای بابونه یا بابونه‌ی خشک، ترکیب درمانی بابونه برای مو‌های خود با روش زیر تهیه کنید:

در یک قابلمه ۲ تا ۳ پیمانه آب بجوشانید. سپس یک یا دو چای کیسه‌ای بابونه یا یک پیمانه چای خشک بابونه و یا یک پیمانه گل‌های بابونه‌ی خشک شده به آن اضافه کنید تا به مدت نیم ساعت روی شعله کم بجوشد. پس از این زمان، شعله را خاموش کنید تا محلول خنک شود. این ترکیب را از صافی رد کرده و در حمام از آن استفاده نمائید.. پس از شستن مو‌های خود، با این محلول مو‌ها را دوباره آبکشی کنید. حتی می‌توانید با قرار دادن کاسه‌ای در زیر مو‌ها، این محلول را جمع آوری کرده و دوباره روی مو‌های خود بریزید. بعد از شستشو دیگر به مو‌های خود آب نریزید تا این محلول روی سر شما باقی بماند. برای روشن شدن رنگ مو‌ها می‌توانید این ترکیب توسط یک پارچه آغشته به آن روی مو‌ها فشار دهید. پس از اینکه همه مو‌ها آغشته به ترکیب بابونه شدند، با یک کلاه و یا پارچه سر خود را بپوشانید تا ۶۰ تا ۹۰ دقیقه روی مو‌های شما باقی بماند. سپس موو‌های خود را آب کشی نمائید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها