آخرین اخبار
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
بازدید:۱۳۴۵
آیت الله «محمدی لائینی» با تاکید بر جدی گرفتن طرح امین در مدارس گفت: وضع این مدارس بر اساس گزارش کارکردشان باید سنجیده و ضعف‌ها مشخص و برطرف شود.
کد خبر : ۸۳۱۴۵

 آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نمایندنه ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار «حسین کمالی» مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم، ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با تشکر از زحمات و خدمات علمی، تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان در دولت سیزدهم، اظهار داشت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

 

 

 


وی افزود: از نظر قانون فقهی اگر چیزی را به امانت گرفته‌اید اجازه ندارید آن را به دیگران امانت بدهید، وجود ۷۰۰ مدرسه غیرانتفاعی با حضور ۱۰۰هزار دانش آموز و حضور ۴۲۶هزار دانش آموز دیگر در مدارس دولتی، نشان از امانت را به دیگران دادن دارد که کار درستی نیست، حال خداکند که دیگران امین باشند و کار را یا مثل مدارس دولتی و یا بهتر از آن در همه ابعاد انجام بدهند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه همه باید به بخش دولتی برگردند، خاطرنشان کرد: اینطور نباید باشد کسانی که پولدار هستند به مدارس غیردولتی بروند و کسانی که چیزی ندارند به مدارس دولتی بیایند، همان بلایی که بر سر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برون‌سپاری در هر جای دیگری اگر درست باشد در بخش تعلیم و تربیت به هیچ وجه پذیرفته نیست، تاکید کرد: مگر با یک نظارت بسیار دقیق، که این‌ها تمام شاخصه‌ها را به درستی رعایت کنند واقعا که خیلی ضعیف است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ما در آموزش و پرورش نیاز به تبیین بسیار خوب کما و کیفا داریم، هم برای خود معلمان و هم کارکنان مدرسه، باید برایش ضابطه و برنامه معین کنیم، وجود انجمن اولیا و مربیان که در آموزش و پرورش است باید در دانشگاه‌ها نیز باشد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

وی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: به وسیله خانواده‌ها می‌توانیم در تربیت فرزندان موفق‌تر باشیم به‌خصوص آن‌هایی که در راستای سیاست جمهوری اسلامی پای کار هستند و بقیه را می‌توان با همان سیاست جهاد تبیین همراه کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به همکاری حوزه و آموزش و پرورش، بیان کرد: در این رابطه باید ماهیانه یک بار جلسه برگزار کنیم، ما برای کار در حوزه آموزش و پرورش آمادگی داریم و در رابطه با عرضه خودمان حجت را بر شما تمام می‌کنیم، خودتان پیگیر باشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه، طرح امین را جدی بگیرید، گفت: گزارشی از کارکرد طرح امینی‌ها باید داشته باشیم و وضع مدارسی که امین دارند سنجیده شود، ضعف‌ها مشخص و برطرف شود، حوشبختانه استاندار جدید مدتی وزیر آموزش و پرورش بود هم آشنا به این حوزه است هم دغدغه دارد، از این ظرفیت هم می‌توانیم استفاده کنیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در کل باید جوری کاری کنیم که وظیفه خودمان را انجام داده باشیم، ما مامور به وظیفه نیستیم مامور به نتیجه هستیم و باید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/21111

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها