آخرین اخبار
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر : ۸۳۱۳۵

به گزارش صد آنلاین ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد تلخ شدن کام کارگران از گرانی و تورم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش 35 درصدی دستمزد را قابل توجه توصیف کرد و گفت: چیزی که این افزایش را به کام کارگران و بازنشستگان تلخ کرده، تورم و گرانی های لجام گسیخته است.

 


سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار صد آنلاین ،با یادآوری فاصله تورم با افزایش دستمزد در سالهای گذشته گفت: در تمامی سال‌های گذشته افزایش حقوق به اندازه‌ای از تورم و واقعیت‌های زندگی فاصله داشته که امروز هر چقدر هم حقوق را افزایش دهیم، عقب افتادگی‌های گذشته جبران نمی‌شود.

 


وی با تاکید بر اینکه افزایش 35 درصدی به هیچ عنوان پاسخگوی تورم و گرانی موجود نیست گفت: هنگامی که پایه حقوق پایین است، هر درصدی دستمزد را افزایش دهیم، باز هم عدد قابل توجهی نمی‌شود، زیرا پایه حقوق ضعیف است.

 

افزایش 35 درصدی دستمزد قابل توجه است / تلخ شدن کام کارگران از گرانی و تورم

 

 

نماینده ارومیه در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ملاک افزایش دستمزد، باید شرایط اقتصادی باشد گفت: به جای آنکه درصدی برای افزایش دستمزد تعیین کنیم، بهتر است عددی پیشنهاد کنیم که بر مبنای آن یک کارگر بتواند از عهده هزینه‌های روزمره بر بیاید.

 

وی از شرمندگی زن و فرزند کارگر در مقایسه با زن و فرزند سایر اقشار از حقوق ناچیز خبر داد و گفت: مگر زن و فرزند کارگر دل ندارند؟ چرا باید زن و فرزند کارگر یا بازنشسته با لباس و شرایطی در جامعه حضور یابد که شرمنده پوشش زن و فرزند سایر اقشار جامعه شوند.

 

 

ذاکر با تاکید بر اینکه جامعه با وجود تنوع اقشار، یک بخش واحد است گفت: نباید فاصله طبقاتی و تبعیض به اندازه‌ای باشد که زن و فرزند یک کارگر یا بازنشسته از حضور در جامعه خجالت زده باشند و گوشه گیری را به حضور در جامعه ترجیح دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه تفاوت معیشت و زندگی دو خانواده مصداق و ملاکی برای تعیین عدالت در یک حکومت است گفت: هنگامی که تفاوت فاحشی بین پوشاک، خوراک، تفریح، کیف، کفش و شرایط زندگی دو خانواده وجود دارد، چگونه می‌توان ادعای عدالت کرد.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران را عدد مناسبی دانست و گفت: اگر حقوق ۵۰ میلیون تومان بود، افزایش ۳۵ درصدی عدد چشمگیری می‌شد، اما هنگامی که حقوق ۶ میلیون تومان و تورم بالای ۴۵ درصد است، افزایش ۳۵ درصدی به شوخی شباهت دارد.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها