آخرین اخبار
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تشکری:تغییرات مکرر نداشته باشیم تا جوان گرایی به جوان مرگی مدیران تبدیل نشود:

تعهد یا تخصص؟ شهردار تهران و شورای شهر در برابر انتصاب سرپرست سازمان اتوبوسرانی پاسخگو باشند

بازدید:۱۰۹۲
صدآنلاین | در بررسی سوابق تخصصی مهدی علیزاده مدیر کل پشتیبانی سازمان شهرداری ها و وزارت کشور در سال های گذشته می خورد که هیچ ارتباطی به مجموعه تخصصی حمل و نقل و اتوبوسرانی کلان شهر تهران ندارد .
کد خبر : ۸۲۹۵

به گزارش خبرنگار صد آنلاین ، در بررسی سوابق تخصصی مهدی علیزاده مدیر کل پشتیبانی سازمان شهرداری ها و وزارت کشور در سال های گذشته می خورد که هیچ ارتباطی به مجموعه تخصصی حمل و نقل و اتوبوسرانی کلان شهر تهران ندارد . 

 

 

در حکم علیزاده آمده است :  در این حکم بر ضرورت ارتقای سطح کیفی شرکت، بهبود و تسریع در انجام خدمات رسانی، نوسازی ناوگان و به کار گرفتن حداکثری ناوگان و شرکت های تحت پوشش جهت ارائه خدمات به شهروندان محترم، تاکید شده است.

گفتنی است وی در سال گذشته نیز کاندید این مسئولیت بود که این مسئولیت تخصصی به وی واگذار نشد .
 

حالا باید دید در یک سال اخیر چه اتفاق ویژه ای افتاده است که مهدی علیزاده توانسته است به سرپرستی شرکت اتوبوسرانی شهر تهران منصوب شود!!


گلایه های کارگران اتوبوسرانی آغاز شده است 


آیا مدیریت فعلی توان مدیریت مشکلات صنفی کارگران و همزمان خدمات رسانی و توسعه را با هم دارد؟


آیا رفتارها برای کنترل وضع موجودخواهد بود ؟


 

بیانیه مشترک کارگران مترو و اتوبوس‌رانی تهران در ارتباط با دستمزد ۱۴۰۲/ چرا اعلام می‌کنند افزایش حقوق ما نهایت ۲۵ درصد است؟


به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران حمل و نقل زیرمجموعه شهرداری تهران در انتقاد به عملکرد دولت در عدم تشکیل جلسات شورایعالی کار و دعوت به تبعیت شهرداری تهران از مصوبات این شورا برای حقوق کارگران مشمول قانون کار خود، بیانیه‌ای صادر کردند.

 

در این بیانیه آمده است: عملکرد دولت نشان از آن دارد که اساساً در موضوع افزایش حقوق و دستمزد کارگری دچار چالش جدی در تصمیم گیری است و موافق افزایش حقوق به اندازه تورم نیست. شواهد حاکی از آن است دولتمردان و برخی کارفرمایان و همفکران کارشناس‌نمای آن‌ها چشم خود را بر شرایط عینی و واقعی معیشت کارگران بسته‌اند و دوست دارند با در نظر گرفتن شرایط دلخواه خود تصمیم گیری کنند .

 

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: رفته رفته به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم  و امید کارگران به تشکیل جلسات شورایعالی کار و افزایش حقوق متناسب با تورم حداقل اعلامی مرکز آمار ایران است، هر چند موج تورم ایجاد شده نفس‌ها را به شماره انداخته و به زعم کارشناسان سفره‌ای برای معیشت باقی نمانده است ولی این کارگران دست از تلاش خود بر نمی‌دارند و همیشه حامیان نمایندگان خود در این شورا هستند. امید کارگران به تشکیل جلسات شورایعالی کار و افزایش حقوق به اندازه تورم حادث شده روی سبد معیشت است.

 

در بخشی دیگر از این بیانیه می‌خوانیم: سیاست دولت و شهرداری تهران در افزایش حداقلی حقوق کارمندان و ترمیم آن در میانه سال و متاثر کردن حقوق کارگران از حقوق کارمندان، آثار ناخوشایند در زندگی کارگران حمل و نقل پایتخت دارد؛ هنوز کارنامه‌ی افزایش حقوق ۱۴۰۱ فراموش نشده است ولی انگار دوباره قصد تکرار دارند.  این سیاست مزدی نتیجه‌ای جز ایجاد شکاف و بحران در جوامع کارگری و تفکیک کارگر دولتی و خصوصی ندارد. شهردار تهران اظهار نموده که سقف افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار در شهرداری تهران نهایتاً ۲۵ درصد خواهد بود و در صورت تصویب رقمی بیش از این مقدار از سقف اضافه کار پرسنل کسر خواهد شد و زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش سقف اضافه کار تا سطح ۷۰ ساعت بعنوان سرانه نیروی انسانی از هم اکنون به گوش می‌رسد. اینها کارگران را نگران می‌کند.

 

جمعی از کارگران مترو و اتوبوس‌رانی شهرداری تهران در پایان این بیانیه مشترک تاکید کرده‌اند: انتظار داریم در سال پیش رو (۱۴۰۲) شهرداری تهران بدون چون و چرا از مصوبات شورایعالی کار تمکین کند و سیاست یک بام و دو هوای قبلی خود را با بلاتکلیفی ادامه ندهد؛ دولت نیز باید به سرعت نشست‌های شورایعالی کار برای تعیین دستمزد را تشکیل دهد.

 

پیگیری ها برای تنویر افکار عمومی از انتصاب در سازمان اتوبوسرانی ادامه خواهد داشت.

 

انتظار از اعضای شورای شهر و شهردار تهران وجود دارد تا افراد با توان بیشتر را برای چنین مسئولیتی انتخاب نمایند . سازمان اتوبوسرانی محل آزمون و خطا نیست .

 


انتقاد تشکری از روند انتصابات شهردار تهران



رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، از انتصابات یک ساله شهردار تهران گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این که در روزهای گذشته شاهد انتصاباتی در شهرداری تهران بودیم گفت: این طبیعی است که هر مدیری بخواهد از افرادی استفاده کند که به هدفهای پیش بینی شده اش برسد و طبیعی است بررسی و ارزیابی اولیه انجام شود و بعد از احراز صلاحیت و تجربه کافی این مدیر انتخاب شود.

 

اما اگر یکساله بودن مدیران تبدیل به قاعده شود کارها پیش نمی رود چرا که ما نه آنقدر فرصت برای کار داریم و نه کارهای مردم ناچیز است که مدام مدیرها را عوض کنیم.

 

وی با بیان این که در انتصابات نباید فقط از عنصر سعی و خطا استفاده کرد گفت:  مشاغلی همچون مترو یا بهشت زهرا تخصصی هستند و ماهها زمان لازم است تا مدیر با افراد آشنا شده و مشکلات را شناسایی کند. اما حالا در کمتر از یک سال مدیران رفته و مدیر جدید منصوب شده است و تا مدیر جدید کارها را بشناسد و مشکلات را شناسایی کند زمانی را لازم دارد.

 

وی افزود: آقایان هوشیار فقط 6 ماه هدایت 7 و نیم ماه ، جعفری یک ماه و ده روز، شایسته اصل 9 ماه، غضنفری 11 ماه و خسروی 7 ماه مدیر بودند و این گونه انتصابات در کوتاه مدت جز ضرر و زیان به مدیریت شهری هیچ قاعده ای ندارد و من تقاضا دارم که در این دو سال و نیم باقی مانده دقت لازم در انتصابات صورت گیرد و تغییرات مکرر نداشته باشیم تا جوان گرایی به جوان مرگی مدیران تبدیل نشود.

 

وی افزود: تغییر مدیریت به خصوص در آستانه سال تحصیلی که شاهد انبوه میلیونی سفرها هستیم درست نیست چرا که مدیران احساس ناامنی کرده و نمی توانند برنامه های بلند مدت داشته باشند. چراکه درگیر ماندن و رفتن هستند.

 

وی افزود: در انتصابات باید به اساس نامه نیز توجه شود تا دچار مشکلات  حقوقی نشویم.

 

مهدی چمران نیز با بیان این که معیار شهردار تهران در انتصابات فقط یک ساله بودن مدیران نیست گفت: البته مدیرانی هم که تازه منصوب شده اند نباید همه مدیران زیر مجموعه خود را عوض کنند بلکه این مدیران زیر مجموعه نیز تجربه کردند و متاسفانه دیدیم که این اتفاق در مترو رخ داد و نتایج خوبی نداشت و این مساله از چشم شورای شهر دور نمی ماند.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
سلام ضمن تشکر از سایت صد آنلاین
این موضوع مهم است من به عنوان شهروند و کسی که به شورای شهر رای دادم از این انتصابات ناراحتم
هدف مدیرعامل فقط مدیریت حقوق ودستمزد نیست ما مدیران انقلابی کاربلد مسلط مشورت پذیر و توسعه گرا می خواهیم .
این بنده خدا از سال 1385 با کارمندی وارد سازمان شهرداری ها شد در تغییراتی در دوره دولت قبلی یا ابتدای دولت اقای رئیسی مدیرکل شد الان چه شده است که وارد شهرداری انقلابی شده است .
اقای زاکانی بایداز نیروهای انقلابی و تحول گرا و مسلط و با تجربه استفاده کند .
فاطمه
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
بله من در آن سازمان کار میکنم کاملا صحیح است
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها