۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
مرداب دیوک؛ سرزمین افسونگر کجاست؟
بازدید:۱۳۱
صد انلاین | مرداب دیوک یکی از مکان‌های طبیعی و زیبای استان مازندران است که با مناظر خیره‌کننده و طبیعت بکر خود معروف است.
کد خبر : ۸۲۷۹۰

به گزارش صد آنلاین ، در آغوش رشته کوه البرز، جایی در میان انبوهی از درختان تنومند و سر به فلک کشیده، مرداب دیوک مانند نگینی درخشان می‌درخشد. این تالاب رویایی، با چشمه سحرآمیز و طبیعتی بکر، یکی از راز‌های پنهان کلاردشت به شمار می‌رود که روح هر طبیعت گردی را به وجد می‌آورد.

 

 

 

مرداب دیوک؛ سرزمین افسونگر کجاست؟

 



رسیدن به مرداب دیوک مستلزم کمی همت و البته عشق به طبیعت است؛ اما باور کنید که پایتان بهشتی زمینی این چنین را لمس کند، مطمئناً حسرت راه رفته را نخواهید خورد.



قصه یی از دل جاذبه‌های مازندران: شکل گیری مرداب دیوک
داستان شکل گیری مرداب دیوک به هزاران سال پیش باز می‌شود. بر اثر زمین لرزه‌های متعدد و رانش زمین، سدی طبیعی در مسیر جریان آب‌های جاری به وجود آمد که باعث شد مسیر و انباشت عمیق آب در این منطقه شد. به مرور زمان، این پدیده‌ی طبیعی، مرداب دیوک را با تمام رمز و رازهایش خلق کرد.


دنیایی پوشیده از راز: رمز و راز‌های نهفته در مرداب دیوک
مرداب دیوک مانند نگینی پنهان، همیشه مورد توجه گردشگران کنجکاو و ماجراجویان بوده است. افسانه‌های زیادی در دل روستا‌های اطراف مرداب دیوک پیچیده است که بر رمزآلودگی این منطقه می‌افزاید. برخی بر این باورند که در اعماق این تالاب، موجودات عجیب و غریبی زندگی می‌کنند و برخی دیگر نیز مرداب دیوک را با افسانه‌های جن و پری گره زده اند. اما از این افسانه‌ها گذشته، این واقعیت است که مرداب دیوک اکوسیستم منحصر به فرد را در خود جای داده است که زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی به شمار می‌رود.

 

تصاویر مرداب دیوک

 

 


رقصی از رنگ در دل طبیعت: پوشش گیاهی اطراف مرداب دیوک
مسیر رسیدن به مرداب دیوک از دل جنگل‌های انبوه کلاردشت می‌گذرد. در این مسیر، با تماشای درختان سر به فلک کشیده، راش‌های بلند قامت، م پوشی انبوه از سرخس‌ها و گونه‌های مختلف گل‌های وحشی، احساس می‌کنید تابلویی نقاشی شده اید. در کنار این پوشش گیاهی غنی، جا به جا حضور پر رنگ خزه‌ها طراوت و سرزندگی خاصیت را به مرداب دیوک بخشیده است.

سمفونی حیات: دنیای جانوری اطراف مرداب دیوک
با کمی دقت و دقت در سکوت، می‌توانید در اطراف مرداب دیوک شاهد حضور جانوران مختلف باشید. قورباغه‌هایی که با صدای دلنشین شان، کنسرت شبانه برپا می‌کنند، مارمولک‌های چابکی که بر روی تنه درختان می‌خزند، انواع پرندگان خوش صدا و شاید هم اگر خوش شانس باشید، می‌توانید از سمندر‌های زیبا را در کنار مرداب دیوک ببینید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها