۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
اختصاصی اینفوگرافیک / دانه گیاهی بهار برای درمان بیماری ها در بهار
بازدید:۱۰۲
صد آنلاین | این روزها تردد بانوان در حال حمل کیسه های پر از باقلا در اطراف میدان های میوه و تره شهر به تصویری آشنا بدل شده است، زیرا این فصل از سال تولید و فروش باقلا به اوج خود می رسد و بانوان خانه دار نیز در اکثر قریب به اتفاق موارد به منظور تهیه باقالی پلو و یا پخت ساده، باقلا را خریداری می کنند.
کد خبر : ۸۲۶۴۸

این روزها تردد بانوان در حال حمل کیسه های پر از باقلا در اطراف میدان های میوه و تره شهر به تصویری آشنا بدل شده است، زیرا این فصل از سال تولید و فروش باقلا به اوج خود می رسد و بانوان خانه دار نیز در اکثر قریب به اتفاق موارد به منظور تهیه باقالی پلو و یا پخت ساده، باقلا را خریداری می کنند.


اختصاصی اینفوگرافیک / دانه گیاهی بهار برای درمان 230 بیماری در فصل بهار

 

 

یک فوق تخصص تغذیه در کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، در خصوص خواص غذایی این ماده غذای اظهار داشت: باقالا یکی از منابع مهم فیبر و پروتئین می باشد اما مانند ساير پروتئين هاي گياهي، فايل پروتئیني اين ماده غذايي نيز كامل نيست و براي جبران اسيدهاي آمينه ضروري كه باقلا فاقد آن است بايد آن را با يكي از مواد غذايي گروه غلات همراه كرد.

 

 
 

دکتر کیومرث دانشور در ادامه خاطر نشان ساخت: علاوه بر پروتئین، كلسیم و پتاسیم این ماده غذایی نیز بالاست و لذا در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان نقش دارد.

 

 

اختصاصی اینفوگرافیک / دانه گیاهی بهار برای درمان 230 بیماری در فصل بهار

 

 

دکتر دانشور افزود: فسفر، آهن، سديم، ويتامين آ، ب 1، ب 2 ، ب 3 و ويتامين ث نیز در این ماده غذای یافت شده و ارزش آنرا بالاتر می برد.

 

وی در خاتمه اظهار داشت: مصرف باقلای تازه در برخی از افراد ایجاد مسمومیت یا حساسیت می نماید که آن را فابیسم می نامند که این بیماری می تواند بسیار خطر ناک باشد، این بیماری در کودکان شدیدتر بروز می کند بنابراین به کودکان زیر ۲ سال نباید باقلا خوراند چرا که از وجود حساسیت در آنها مطلع نیستیم. 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر