۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
بازدید:۵۳۸
صد انلاین | ایران سرزمین شگفتی‌هاست. مهم‌ نیست شمال ایران را برای سفر انتخاب ‌کنید یا به سمت جنوب کشور رهسپار ‌شوید. به هر استان و شهری که سفر کنید، جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را می‌بینید که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. بندر پارسیان در استان هرمزگان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که طبیعتی زیبا را در دل گرم‌ترین و شرجی‌ترین استان کشور به نمایش می‌گذارد. پارسیان سرزمین چشمه‌های جوشان است. چشمه‌هایی پرآب که از دل کوه‌ها و دره‌ها به سمت بیرون سرازیر می‌شوند و چشم‌اندازهایی حیرت‌انگیز را به تصویر می‌کشند.
کد خبر : ۸۲۳۵۸

به گزارش صد انلاین ، پارسیان یکی از زیباترین شهرستان‌های هرمزگان است که در غربی‌ترین بخش این استان قرار دارد. این شهرستان نقطه تلاقی استان هرمزگان با دو استان فارس و بوشهر می‌باشد که از شمال به لامرد و از غرب به عسلویه می‌رسد. پارسیان از دو بخش مرکزی  و کوشکنار تشکیل شده و دارای سه شهر  کوشکنار، دشتی و پارسیان می‌باشد. بوچیر، بهدشت، مهرگان و کوشکنار نیز چهار دهستان پارسیان هستند که هرکدام از آن‌ها جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را در خود جای داده‌اند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به دره‌ها، باغ‌ها، نخلستان‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و ... اشاره کرد که بخش‌ عمده‌ای از آن‌ها به صورت بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده و مناظری شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارند. سواحل پارسیان از جمله دیدنی‌ترین سواحل استان هرمزگان هستند که سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کنند. سواحل صخره‌ای که تلفیقی از کوه و دریا را در کنار هم به تصویر می‌کشند.

 

 

 

 

 

 

پارسیان شهرستان چشمه‌های جوشان است. بسیاری از گردشگران این شهر برای تماشای دره‌های زیبا، آبشارهای دیدنی و چشمه‌های خروشان پارسیان به این منطقه سفر می‌کنند. از جمله معروف‌ترین چشمه‌های پارسیان می‌توان به چشمه چله بوچير، چشمه تنگه سريدون، چشمه تنگ آب دبه، چشمه فارياب، چشمه تنگه بردول، چشمه شمس و چشمه‌های بنو اشاره کرد. چشمه اوسیاه یکی از زیباترین چشمه‌های این منطقه است که در روستای بهده، مرکز دهستان مهرگان،  قرار دارد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها