آخرین اخبار
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
بازدید:۱۶۷
حجت‌الاسلام «باقری بنابی» گفت: جامعه‌ای که به رذائل اخلاقی روی آورد رشد نمی‌کند و در مقابل اعمال و اخلاق شایسته اسلامی بی‌شک سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود.
کد خبر : ۸۲۱۷۲

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر باقری بنابی» امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که به رذیلت‌های اخلاقی روی بیاورد رشد و ترقی نمی‌کند، اظهار داشت: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه به طور قطع رشد می‌کند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد حیات طیب در این دنیا و حیات طیب‌تر در آخرت داشته باشد "مَنْ عَمِلَ صالِحاً" باید کارهایش پسندیده باشد و برای اجتماع مفید واقع شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه رذایل اخلاقی به عنوان حجابی سنگین در مسیر توسعه مطلوب اخلاقی است، گفت: وجود رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی عامل سستی ایمان و اعتقادات انسانی و باعث از بین رفتن دادوستد‌های معنوی و عواطف مستحکم آن‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به کمال و معنویت واقعی، دوری از رذایل و سعی در کسب و رشد فضایل اخلاقی است.

وی به خودسازی و تلاش در این مسیر اشاره و بیان داشت: انسان تنها با شناخت نفس خود توان از بین بردن رذایل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضایل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد و در نتیجه می‌توان گفت که جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها