۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
سفر به پارک جنگلی سراوان رشت از بهترین مکان ها برای تفریحات خانوادگی
بازدید:۳۷۵
صد آنلاین | شمال کشور ایران از نقاط گردشگری جذابی برخوردار است که بازدید از هر کدام از این جاذبه ها می تواند یک روز خوب و به یاد ماندنی برای شما باشد. پارک جنگلی سراوان با توجه به جاذبه ی طبیعی که دارد میتواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند
کد خبر : ۸۲۰۸۵


به گزارش صد انلاین ، سراوان یک روستا در نزدیکی شهر سنگر گیلان است. البته با سرچ کردن نام سراوان، شهر مرزی در سیستان و بلوچستان به شما نمایش داده میشود، اما بحث امروز ما در مورد سراوان گیلان است.

 

 

 



سفر به پارک جنگلی سراوان رشت از بهترین مکان ها برای تفریحات خانوادگی

معرفی پارک جنگلی سراوان
پارک جنگلی سراوان یکی از قدیمی‌ترین نواحی جنگلی گیلان و یکی از جاذبه‌های گردشگری رشت به شمار می‌آید که وسعت آن ۱۴۸۷ است و قسمت غربی جاده رشت - تهران واقع شده است.

پارک جنگلی سراوان نسبت به سایر پارک‌های جنگلی این منطقه از اهمیت خاصیت برخوردار است چرا که تنوع گیاهی زیادی در این پارک جنگلی وجود دارد.



پوشش درختی پارک جنگلی سراوان به دو نوع جنگل طبیعی و جنگل دست کاشت دسته بندی میشود. نخستین موزه روستایی کشور با نام موزه میراث روستایی گیلان نیز در این پارک واقع شده است.

از جمله تفریحاتی که در این پارک جنگلی وجود دارد میتوان به بازی پینت بال، موتور سواری، قایق رانی و عکاسی اشاره کرد.
پارک جنگلی سراوان رشت, پارک جنگلی سراوان, عکس های پارک جنگلی سراوان


چرا پارک جنگلی سراوان؟
پارک جنگلی سراوان طبیعت زیبایی را به شما هدیه میدهد و میتواند روز خوبی را برای شما رقم بزند و با توجه به امکانات خوبی که برای گردشگران دارد میتواند یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات خانوادگی باشد. از سوی دیگر وجود دریاچه و رودخانه‌ی خروشان و وجود زمین پینت بال در این پارک جنگلی میتواند برای شما هیجان انگیز باشد و خاطرات ماندگاری را برای شما ثبت کند.



بهترین زمان برای سفر به پارک جنگلی سراوان
بهترین زمان برای سفر کردن به پارک جنگلی بهار و تابستان است، زیرا در این دو فصل درختان سرسبز و زنده هستند و نمای خاصی به این جنگل میبخشند.

اما در فصل پاییز نیز این جنگل بسیار زیبا است و میتوان گفت به خوبی پاییز پادشاه فصل‌ها را نمایش میدهد و بسیار جذاب و دل انگیز است.

اگر دوست دار سفر‌های پر چالش و سخت هستید دیدن این پارک جنگلی در زمستان با توجه به برف و بارانی که در این منطقه می‌بارد، خالی از لطف نیست.
پارک جنگلی سراوان خطرناک یا امن؟
در این پارک هیچ تابلوی هشداری مبنی بر وجود حیوانات خطرناکی وجود ندارد. اما شما همیشه احتیاط کنید.

در این پارک حیواناتی زندگی میکنند که میتوان به چند مورد آن‌ها اشاره کرد:

• خرگوش

• راسو

• دارکوب

• جغد جنگلی

• قرقاول

اگر انسان خوش شانسی باشید میتوانید از بعضی از این حیوان‌ها عکس بگیرید.

در جنگل‌ها اغلب حشرات وجود دارند چرا که جنگل‌ها آب و هوایی مرطوب دارند. برای احتیاط یک پماد ضد گزش حشرات همراه خود داشته باشید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها