آخرین اخبار
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
ویدیو / باغی پر از لاله های رنگارنگ ، ساعتی دور از هیاهوی تهران
بازدید:۸۴۱۳
صد آنلاین | این روزها تهران، بیش‌ازپیش با شلوغی، ترافیک و سروصدا دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌ همین دلیل، شاید وجود یک باغ قدیمی و سرسبز در میان این شهر پرهیاهو، کمی عجیب به نظر برسد. باغ ایرانی، یکی از جاهای دیدنی تهران است که در محله ده ونک پایتخت قرار دارد. این بوستان زیبا که با درختان بلند، فواره‌ها و آب‌راهه‌های جاری در بستر کاشی‌های فیروزه تزیین شده، در فصل بهار، سرشار از هزاران لاله رنگارنگ می‌شود که جذابیت آن را چندین برابر می‌کنند. استفاده از کهن‌الگوی باغ ایرانی در این بوستان و بهره‌گیری از عناصری مانند ساختار هندسی منظم و متقارن، حوض‌ها و فواره‌ها، طاق‌ها و عمارتی به سبک سنتی و ایرانی از مشخصه‌های اصلی این مکان زیبا هستند.
کد خبر : ۸۱۶۹۰

به گزارش صد آنلاین ، باغ ایرانی یکی از باغ‌های اصیل و قدیمی در محله ده ونک تهران است. در این مکان، الگوی باغ ایرانی با عناصر سازنده منحصربه‌فرد مانند ساختار هندسی متمایز، درختان سرسبز، آب و کوشک میانی دیده می‌شود. به همین دلیل، این جاذبه تماشایی، باغ ایرانی نام گرفته است. بازدید از این مکان باشکوه برای فرار از روزمرگی و دغدغه‌های شهری، مانند سفر به روستایی کوچک و زیباست که می‌توان لحظاتی را به تماشای درختان و گوش‌دادن به صدای پرندگان گذراند.

 

ویدیو / عکس / باغی پر از لاله های رنگارنگ ، ساعتی دور از هیاهوی تهران

 

 

 

 

 

 

 

 



بوستان باغ ایرانی وسعتی حدود ۵/۳ هکتار دارد که تقریبا بیش از دو هکتار آن، برای ایجاد فضای سبز استفاده شده و تماشای آن در روز‌های شلوغ و پر‌دود و دم تهران، فرصتی برای آرامش و رهایی از شلوغی و آلودگی شهر را برای پایتخت‌نشینان فراهم می‌کند.

باغ ایرانی تهران کجاست؟
حال که کمی با باغ ایرانی تهران آشنا شده‌اید، شاید برایتان سوال شده باشد که این بوستان در کدام قسمت از پایتخت قرار گرفته است؟ بوستان ایرانی با آن درختان خوش‌قد‌وقامت چندساله و معماری بی‌نظیرش، در شمال تهران و منطقه سه پایتخت قرار دارد. آدرس باغ ایرانی تهران در خیابان شیخ بهایی و در محله ده ونک تهران است.

نویسنده:
آمنه سنجاقی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید کلباسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
دوازده سال است شهرداری می خواهد باغ بزرگی را که در مجاورت باغ ایرانی است تملک نموده و به فضای دلپذیر باغ ایران اضافه کند اما بهیچ اقدامی نشده
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها