۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
بازدید:۳۸۹
مطالعه اخیر نشان می دهد که مصرف یک آووکادو در روز ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد، اما اثرات آن بر سلامت متابولیک قلب نامشخص است.
کد خبر : ۸۱۰۳۲

محققان می گویند؛مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین، مطالعه اخیر نشان می دهد که مصرف یک آووکادو در روز ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد، اما اثرات آن بر سلامت متابولیک قلب نامشخص است.

 


به نقل از مدیکال نیوز، بسیاری از بزرگسالان کیفیت رژیم غذایی ضعیفی دارند و توصیه‌های غذایی کلیدی ارائه شده توسط دستورالعمل‌های غذایی را رعایت نمی‌کنند.

با توجه به اینکه کیفیت پایین رژیم غذایی عامل خطر اصلی بیماری‌های متابولیک قلبی است، این خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر هستند، افزایش می‌دهد.

یافتن راه‌هایی برای بهبود کیفیت رژیم غذایی در جمعیت عمومی برای ارتقای نتایج بهتر سلامتی بسیار مهم است.

اکنون، یک مطالعه از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، تأثیر مصرف روزانه آووکادو را بر کیفیت رژیم غذایی و خطر متابولیک قلبی تجزیه و تحلیل کرد.

این یافته‌ها نشان داد که مصرف روزانه یک آووکادو به مدت ۲۶ هفته باعث بهبود پیروی از دستورالعمل‌های غذایی در میان بزرگسالان مبتلا به چاقی شکمی شد. با این حال، تغییرات در کیفیت رژیم غذایی به طور مستقیم بر عوامل خطر بیماری قلبی متابولیک تأثیر نمی‌گذارد.

در این کارآزمایی تصادفی کنترل شده ۲۶ هفته‌ای، محققان ۱۰۰۸ شرکت کننده ۲۵ ساله و بالاتر را با چاقی شکمی مورد مطالعه قرار دادند.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه روزانه یک عدد آووکادو (تقریباً ۱۶۸ گرم) داده شد و راهنمایی در مورد نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه دریافت کردند. از گروه دیگر (کنترل) خواسته شد عادات غذایی معمول خود را حفظ کنند، مصرف آووکادو خود را به دو عدد یا کمتر در ماه محدود کنند و هیچ مشاوره غذایی دریافت نکردند.

کیفیت رژیم غذایی در فواصل زمانی مختلف در طول مطالعه ارزیابی شد.

در طول این مطالعه، محققان دریافتند افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کردند، نسبت به گروه کنترلی که رژیم غذایی معمولی خود ادامه دادند، ۴.۷۴ امتیاز در نمرات سلامتی شأن بهبود داشتند.

این بهبود عمدتاً به افزایش مصرف کل سبزیجات و نسبت مطلوب‌تر چربی‌های اشباع نشده به اشباع مربوط می‌شود که هر دو به طور مستقیم با مصرف روزانه آووکادو مرتبط بودند.

در مقایسه با گروه کنترل، افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کردند، تفاوت معنی‌داری در میزان مصرف چربی‌های اشباع شده یا غیراشباع نشان ندادند.

21458/خ
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها