آخرین اخبار
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
بازدید:۸۷۷
از کمک به مدیریت وزن تا ارتقای سلامت قلب، بادام زمینی به عنوان یک میان وعده مغذی شناخته می شود.
کد خبر : ۸۰۶۴۴

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، از کمک به مدیریت وزن تا ارتقای سلامت قلب، بادام زمینی به عنوان یک میان وعده مغذی شناخته می شود.
به نقل از انلی مای هلث، در حوزه میان‌وعده‌های سالم، فرد اغلب به دنبال گزینه‌هایی می‌گردد که نه تنها گرسنگی را برطرف می‌کنند، بلکه به سلامت کلی نیز کمک می‌کنند. یکی از این میان وعده های سالم که شایسته توجه ما می باشد، بادام زمینی است. بادام زمینی سرشار از مواد مغذی ضروری و یک میان وعده لذیذ و راحت است که از مدیریت وزن پشتیبانی می کند و سلامت قلب را ارتقا می دهد.


بادام زمینی باعث کاهش وزن می شود
برخلاف تصور غلط رایج که آجیل به افزایش وزن منجر می شود، بادام زمینی در واقع می تواند یک ماده ارزشمند برای مدیریت وزن باشد. بادام زمینی که یکی از حبوبات سرشار از پروتئین و فیبر است به شما کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. ترکیب پروتئین و فیبر همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و احتمال مصرف میان وعده های ناسالم بین وعده های غذایی را کاهش می دهد.

بادام زمینی از سلامت قلب حمایت می کند
بادام زمینی به دلیل ویژگی های تغذیه ای ارزشمندش، یک میان وعده سالم برای قلب است. آنها منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که چربی های سالم تری دارند و می توانند بر سطح کلسترول تأثیر مثبت بگذارند. این چربی ها همراه با ترکیبات دیگری مانند رسوراترول، با کاهش خطر بیماری قلبی به سلامت قلب و عروق کمک می کنند.

علاوه بر این، بادام زمینی حاوی مجموعه ای از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E است؛ منیزیم نقش مهمی در حفظ ضربان قلب ثابت و حمایت از عملکرد عضلات دارد، در حالی که پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی با استرس اکسیداتیو که با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است مبارزه می کند.

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی است
بادام زمینی علاوه بر کمک به مدیریت وزن و سلامت قلب، دارای خواص مغذی زیادی است. آنها منبع غنی ویتامین های B از جمله نیاسین و فولات هستند که برای متابولیسم انرژی و عملکرد کلی سلول ضروری هستند. علاوه بر این، بادام زمینی دوز خوبی از مواد معدنی مانند فسفر، روی و منگنز را فراهم می کند که به سلامت استخوان، عملکرد سیستم ایمنی و تولید انرژی کمک می کند.

بادام زمینی را در رژیم غذایی خود بگنجانید
برای بهره مندی از فواید سلامتی بادام زمینی، مصرف متعادل آن و انتخاب انواع بدون نمک برای کنترل مصرف سدیم بسیار مهم است. آنها را روی سالاد بپاشید، به اسموتی های مختلف اضافه کنید یا یک مشت آن را به عنوان یک میان وعده رضایت بخش به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

حواستان به اندازه وعده‌ها باشد، چون بادام زمینی غنی از مواد مغذی است و کالری بالایی هم دارد.

در آخر
از کمک به مدیریت وزن تا ارتقای سلامت قلب، بادام زمینی به عنوان یک میان وعده همه کاره و مغذی شناخته می شود. مجموعه ای از مواد مغذی ضروری، همراه با فواید سلامتی متعدد، آنها را به انتخابی عاقلانه برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال یک میان وعده سالم و رضایت بخش هستند. بنابراین، دفعه بعد که یک میان وعده هوس می کنید، به دنبال یک مشت بادام زمینی برای حمایت از تندرستی خود باشید.

21458/ع
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها