آخرین اخبار
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
بازدید:۷۰۴
صد آنلاین | روسیه می‌گوید آمریکا پیش از این سبب ایجاد گروه‌های تروریستی در غرب آسیا شده و اکنون قصد دارد نقش خود و اوکراین را از حادثه اخیر پاک کند.
کد خبر : ۷۸۴۷۵

 

به گزارش صد د آنلاین ، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله تروریستی اخیر در حومه مسکو که بیش از صد کشته بر جای گذاشت، گفت که آمریکا تلاش می‌کند با معرفی کردن داعش به عنوان مقصر اصلی این حادثه، اوکراین را از تنگنا نجات دهد. 

 

 

 


این مقام روس ابتدا به مداخله آمریکا در امور غرب آسیا اشاره کرد که پیش‌تر موجب ظهور و تقویت تعدادی از گروه‌های تروریستی شده است. زاخارووا سپس اشاره کرد که آمریکا با ارسال میلیارد‌ها دلار تسلیحات، لفاظی‌های تهاجمی در مورد روسیه، ممنوع کردن مذاکرات صلح در خصوص اوکراین و حمایت‌های اطلاعاتی گسترده از این کشور «از تروریسم اوکراین نیز حمایت کرده است». 

زاخارووا در نهایت خطاب به کاخ سفید گفت: «آیا مطمئن هستید که این حادثه کار داعش بوده است؟ آیا بعدا نظر خود را تغییر نمی‌دهید؟»

گفتنی است، جمعه هفته گذشته، در حمله‌ای تروریستی به سالن کنسرت شهر «کروکوس» در حومه مسکو، ۱۴۳ نفر جان خود را از دست دادند. داعش مسئولیت این قتل عام را بر عهده گرفته، اما مسکو می‌گوید رد پای اوکراین را نیز در حادثه مذکور یافته است.

تحقیقات مسکو در مورد عاملان اصلی این حمله مسلحانه ادامه دارد.

4561/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها