آخرین اخبار
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
بازدید:۵۱۹
صد آنلاین | عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح اصول تغذیه صحیح در فصل بهار گفت: در این فصل از درهم خوری پرهیز شود و مصرف اغذیه‌جات خشک نسبت به آن‌هایی که چرب هستند، برتری دارد.
کد خبر : ۷۸۲۶۸

به گزارش مجله سلامت  صد آنلاین ، از دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، علیرضا عباسیان با تاکید بر توجه مردم به هشدار‌های تغذیه افزود: در مورد شیرینی‌ها توصیه می‌کنیم شیرینی‌تر استفاده نکنند و بیشتر از شیرینی نخودچی و برنجی استفاده شود.

 

 

 


اصول تغذیه صحیح در فصل بهار

وی در هم خوری میوه را نیز مضر دانست و اظهار داشت: در این فصل باید بیشتر غذا‌هایی که ساده هستند میل شوند و بهتر است اجزای غذا کم باشد؛ مثلا انواع املت‌ها، تخم مرغ، خاگینه‌ها، هویج یا بادمجان یا کشک که یک غذای خیلی خوب است و در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذا‌های ایده‌آلی برای این فصل هستند. غذا‌هایی که رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی دارند مثلا شیرینی‌هایی که رنگ‌های خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی دارند، برای بدن مضر هستند.

به گفته عباسیان، در میان آجیل‌ها بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌کنیم و همچنین مصرف تخم کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخم هندوانه هم خوب است.

وی درهم خوری آجیل‌ها را نیز مانند میوه‌ها آسیب زا دانست و افزود: در میان آجیل‌ها هر روز یک مدل آجیل را بخورید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها