۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
بازدید:۱۲۲۴
آبشار زیبای بهرام بیگی همچون نگینی خوش خط و خال در دره‌های پر پیچ و خم منطقه می‌گذرد تا انسان‌ها زیبایی‌های طبیعت را به نظاره بنشینند.
کد خبر : ۷۷۹۴۳

 آبشار بهرام بیگی در روستای دلی بهرام بیگی(سمندی) از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا در 50 کیلومتری شمال غرب سی‌سخت و 70 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

آبشار زیبای بهرام بیگی نگینی در دره‌های پر پیچ‌ و خم


 

آبشار بهرام بیگی در 50 کیلومتری غرب مرکز شهرستان دنا قرار گرفته است. آبشار بهرام بیگی از ارتفاعات با ارتفاعی حدود 35 متر با آب بسیار خنک و گوارا به سمت دره‌های پر پیچ و خم که پوشیده از درختان چنار و گردو با قدمت چند صد ساله و پوشش گیاهی متنوع در دامنه آن است به سمت دشت‌های پایین دست سرازیر می‌شود.

از مهم‌ترین صنایع دستی این روستا که به دست هنرمندانه زنان و دختران تولید می‌شود می‌توان به قالی، قالیچه، گبه، گلیم و خورجین اشاره کرد.

همچنین عسل، گردو، خشکبار، صنایع دستی و انواع فرآورده‌های لبنی مانند کشک، کره و روغن حیوانی، سوغات روستای دلی بهرام بیگی به شمار می‌روند.

آبشار بهرام بیگی، در یک کیلومتری روستا واقع شده و در پایین این آبشار حوضچه‌ای کوچک پدید آمده که در اطراف آن مکان مناسبی برای نشستن مهیاست. گیاهان دارویی در دامنه کوه‌های منطقه به وفور یافت می‌شوند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/098889

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها