۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
بازدید:۳۸۰۱
صد آنلاین | به گزارش سی ان ان، از اواخر تابستان تا پاییز ۲۰۲۲، شورای امنیت ملی آمریکا مجموعه ای از جلسات را برای آماده سازی طرح های احتمالی در صورت حمله هسته ای به اوکراین تشکیل داد.
کد خبر : ۷۵۵۱۰
به گزارش صد آنلاین ، شبکه آمریکایی سی ان ان با اشاره به دو مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور گزارش داد، واشنگتن از اواخر سال ۲۰۲۲، درحال "آماده سازی جدی خود" برای حمله احتمالی روسیه با سلاح اتمی به اوکراین بود.
 
 
 
 

 
به گزارش ایرنا از "سی ان ان" اما آژانس های اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله اتمی به اوکراین پیدا نکردند.
 
به گفته این مقامات، در تابستان ۲۰۲۲، واشنگتن مشکوک بود که روسیه ممکن است از سلاح های هسته ای در منطقه عملیات ویژه نظامی خود استفاده کند.
 
به گزارش سی ان ان، از اواخر تابستان تا پاییز ۲۰۲۲، شورای امنیت ملی آمریکا مجموعه ای از جلسات را برای آماده سازی طرح های احتمالی در صورت حمله هسته ای به اوکراین تشکیل داد.
 
یکی از منابع به سی ان ان خاطرنشان کرد: ما اهمیت زیادی به بررسی تحرکات نیروهای هسته ای روسیه دادیم.
 
در تابستان ۲۰۲۳، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود که هیچ امکانی برای استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در رابطه با بحران اوکراین وجود ندارد.
 
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز پیشتر خاطرنشان کرد در حالی که رهبران غربی هر روز به شعارهای هسته ای می پردازند، روسیه کوچکترین تمایلی برای پیوستن به این رویه ندارد.
 
پسکوف همچنین یادآور شد که مسکو می تواند از تسلیحات فقط مطابق با دکترین هسته ای خود استفاده کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای را «غیرمسئولانه» دانست اما تاکید کرد که واشنگتن شواهدی از آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای نداریم.
 
متیو (مت) میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هشدار رئیس جمهور روسیه درباره اعزام نیروی نظامی از ناتو به اوکراین گفت: «این نخستین بار نیست که شاهد چنین سخنان غیرمسئولانه‌ای از پوتین بوده‌ایم. این روش خوبی برای سخن گفتن رهبر یک کشور مسلح به سلاح هسته‌ای نیست.»
 
این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ما پیش از این، بصورت مستقیم و خصوصی با روسیه درباره تبعات استفاده از سلاح هسته‌ای گفتگو کرده‌ایم.»
 
میلر در عین حال تاکید کرد: «ما هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح هسته‌ای است، نداریم.»
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به نشست اخیر برخی سران کشورهای غربی گفته است :‌ آنها شروع به صحبت در مورد امکان اعزام نیروهای نظامی ناتو به اوکراین کردند، در همین حال، ما به یاد سرنوشت کسانی هستیم که زمانی نیروهای خود را (در جنگ جهانی) به خاک کشور ما فرستادند که اکنون پیامدهای آن برای مداخله جویان احتمالی بسیار غم انگیزتر خواهد بود.
 
 
4561/ب
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها