۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
بازدید:۱۰۸۱
استقلال ۲۳ سال قبل در چنین روزی طی یک جدال بسیار خبرساز مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید.
کد خبر : ۷۲۴۶۱

استقلال و پرسپولیس پنجم اسفند سال ۷۹ در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که دو ماه قبل از آن دربی پایتخت به محلی برای کتک‌کاری گروهی از بازیکنان تبدیل شده بود و هنوز آن صحنه‌های زشت را فراموش نکرده بودیم.


پیش از آغاز مسابقه شرایط به لحاظ روحی کاملا به نفع پرسپولیس بود چون آن‌ها از تابستان سال ۷۴ نه‌تنها دربی پایتخت را واگذار نکرده بودند بلکه بارها نیز استقلال را در عرصه‌های مختلف مغلوب کرده بودند اما قبل از شروع بازی اتفاق عجیبی داخل اردوی پرسپولیس به وقوع پیوست. اختلاف میان علی پروین و احمدرضا عابدزاده که از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایش را می‌شنیدیم، بالا گرفت و سرمربی وقت پرسپولیس حکم به نیمکت‌نشینی عابدزاده داد. در  آن مقطع عده‌ای از مربیان پرسپولیس مدعی شدند عابدزاده مصدوم است اما وقتی کاروان سرخ‌پوشان بهار سال ۱۳۸۰ برای مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا راهی کره جنوبی شد و عابدزاده در آن فهرست قرار نگرفت، همه فهمیدند اختلاف نظرها تا چه اندازه بالا گرفته است چون بلافاصله پس از بازگشت کاروان پرسپولیس از شرق آسیا، عابدزاده از این تیم جدا شد!

دربی پنجم اسفند سال ۷۹ با تک‌گل زیبای علیرضا اکبرپور به نفع استقلال تمام شد و آبی‌ها با اتکا بر همین پیروزی گام بلندی جهت فتح آخرین دوره لیگ آزادگان برداشتند و در نهایت هم موفق به انجام این کار شدند.

وقتی اختلاف علی پروین و عابدزاده در اردوی پرسپولیس بالا گرفت!/ تیر خلاص استقلال بعد از ۵ سال

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
توهین سخنران مراسم ستاد پزشکیان به رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی|ویدئو