آخرین اخبار
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
بازدید:۳۹۴۸
صد آنلاین | روسیه گزارش داد که «سیمونا هالپرین» سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور پس از احضار به وزارت خارجه این کشور به دلیل اظهارات غیرقابل قبول رسانه‌ای و حضور ۱۰۰ دقیقه‌ای در این وزارت‌خانه، از پاسخ به سوالات خبرنگاران خودداری کرد.
کد خبر : ۶۹۳۵۹

به گزارش صد آنلاین ، این رسانه روس امروز (سه‌شنبه) خبر داد که سفیر اسرائیل پس از گذراندن حدود ۱۰۰ دقیقه در وزارت خارجه روسیه، از صحبت با خبرنگاران خودداری کرد.

وزارت خارجه روسیه پیشتر به «تاس» گفته بود که هالپرین به دلیل مواضعش در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» احضار خواهد شد.

 

 

 


این وزارتخانه اظهارات سفیر اسرائیل در مسکو را به شدت محکوم و آن را «شروعی بسیار بد برای ماموریت دیپلماتیکی که او قرار است با هدف توسعه روابط دوجانبه آغاز کند» خوانده بود.

سفیر اسرائیل در این مصاحبه از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل کم اهمیت جلوه دادن هولوکاست انتقاد کرده و گفته بود که روسیه بیش از حد با گروه فلسطینی حماس صمیمی شده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در اراضی اشغالی را در اعتراض به سفر هیاتی از حماس به مسکو احضار کرده بود.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که «میزبانی از رهبران حماس که مسوول مستقیم حمله هفتم اکتبر، گروگان‌گیری و قتل بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ اسرائیلی هستند، این تصور را ایجاد می‌کند که تروریسم علیه اسرائیلی‌ها مشروعیت می‌یابد.»

سفارت روسیه در تل آویو به نوبه خود، تلاش برای متهم کردن کشورش به حمایت از تروریسم در چارچوب تماس‌ها در منطقه خاورمیانه را کاملا غیرقابل قبول خواند.

روسیه همچنین تاکید کرده که مسکو خشونت علیه غیرنظامیان را به هر شکل و از سوی هر طرف محکوم می‌کند.

منبع: ایرنا

 

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها