آخرین اخبار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
هر شب این برگ میوه را مصرف کنید و از شر کم خونی و یبوست رها شوید
بازدید:۱۲۸۷
اختصاصی سلامت صد آنلاین | بـرگه زردآلو یـکی از بـهترین خـشڪبار ها بـرای رفـع کـم خـونی و یـبوست اسـت.
کد خبر : ۶۸۴۸۷

 

به گزارش سرویس سلامت صد آنلاین ، قیسی یا برگ زردآلو سرشار از کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین A، بتاکاروتن، فیبر رژیمی، آهن، ویتامین C و ویتامین K است و  از همین رو خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد. خواص قیسی فراوان است و در ادامه و در این بخش از صد آنلاین به بررسی برخی از خواص قیسی می‌پردازیم.

 

 

 


متخصصان طب سنتی بر این باورند که طبع قیسی گرم و خشک است.

 


بیشتر بدانید / راه حل ساده کم خونی از زبان حکیم خیر اندیش

 


قیسی یا برگه زرد آلو منبعی غنی از پکتین و سلولز است که از این رو می‌تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و به درمان یبوست کمک  کند. مصرف قیسی یک گزینه مناسب برای تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است‌‌. همچنین فیبر موجود در قیسی برای بهبود فرآیند گوارش در بدن مفید بوده و موجب درمان یبوست می‌شود. درنتیجه از جمله خواص قیسی می‌توان به تاثیر آن در درمان یبوست اشاره کرد.

 

علت مرگ های ناگهانی بین ایرانیان در سن 30 تا 40 سالگی مصرف این سماروغ خطرناک و قاتل خاموش است

 

خواص قیسی برای کودکان و نوزادان


یکی از خواص قیسی این است که حاوی مقادیر بالایی  از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری برای رشد کودکان است. برگه زرد آلو سرشار از فیبر بوده که به تقویت دستگاه گوارش کودک و همجنین درمان یبوست کودکان و نوزادان کمک می‌کند. پس از اتمام شش ماهگی نوزاد می‌توانید کم کم به نوزاد خود قیسی یا برگه زرد آلو بدهید. فقط نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که به دلیل بالا بودن میزان فیبر در قیسی یا برگه زرد آلو باید از زیاده روی و افراط در مصرف آن پرهیز کنید زیرا ممکن است موجب بروز عوارضی مانند اسهال و ایجاد نفخ در نوزادان گردد.

 

خواص برگه زرد‌آلو

 

 

خواص سیب/ بیشتر بدانید / ویدئو سلامت صد آنلاین

 

 
 

خواص قیسی برای ریه و سرفه


از جمله خواص قیسی این است که دارای خواص ضد سرفه بوده و همچنین برای ریه مفید است. با توجه به مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته نتایج حاکی از آن است که مصرف ریه می‌تواند در جلوگیری از سرطان ریه نقش مفید و موثری داشته باشد.

 

خواص قیسی برای کبد


قیسی یا برگ زرد آلو موجب افزایش فعالیت کبد می‌شود و می‌واند در درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبد مانند کبد چرب مفید و موثر باشد.  از خواص قیسی این است که موجب تسریع دفع مواد زائد از بدن شده و به بهبود عملکرد سم‌زدایی کبد کمک می‌کند.

 

خواص قیسی برای کم خونی


قیسی یا برگه زرد آلو منبعی غنی و آلی از آهن است و می‌تواند به افزایش تولید گلبول‌های قرمز کمک کرده و به درمان کم خونی کمن کند. قیسی یک میان وعده مناسب است و علاوه بر درمان کم خونی می‌تواند برای کنترل فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز گزینه‌ای موثر باشد. بنابراین کنترل فشار خون و درمان کم خونی از دیگر خواص قیسی هستند.

 

 

 


 

این گیاه برگ دار در بهار  لوزالمعده را وادار به ترشح انسولین می کند و درمان کننده قند خون است / فرصت کوتاه را از دست ندهید

 

 

3333

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها