آخرین اخبار
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
بازدید:۴۳۰۳
حجت الاسلام و المسلمین محصل همدانی از نمایندگان اسبق مردم استان یزد در دوره‌های چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر : ۶۴۴۲۵

 مرحوم سیدمحمد تقی محصل همدانی سال ۱۳۱۴ در محله خلف باغ شهر یزد در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد.

وی همچنین خواهرزاده مرحوم حجت الاسلام علی محمد وزیری از روحانیون خوشنام و نیک یزد بود و در نوجوانی محضر عالم عارف آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی را درک کرد.

 

 


آیت الله محصل همدانی درگذشت + سوابق

 

 

حجت الاسلام محصل همدانی در حوزه علمیه یزد و سپس در حوزه علمیه نجف اشرف به تحصیل علوم دینی پرداخت و محضر عالمانی همچون شهید آیت‌الله مدنی، آیت‌الله مظفر و آیت‌الله حاج سیدعباس خاتم یزدی را درک کرد و سپس در حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل در محضر علمایی همچون آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، آیت‌الله سلطانی بروجردی، آیت‌الله شهید دکتر بهشتی، آیت‌الله شهید دکتر مفتح، آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله محمدی گیلانی پرداخت.

 

 

وی همزمان با شروع نهضت امام خمینی (ره) به جریان انقلاب پیوست و نقش مهمی در مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحریض و تبلیغ مردم به مبارزه و راهپیمایی و تظاهرات داشت. وی پس از انقلاب به دستور امام در مناصب قضایی و همچنین به عنوان معاون سازمان بازرسی کل کشور به ادامه خدمت پرداخت.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین محصل همدانی در دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم از حوزه انتخابیه تفت به مجلس راه یافت و به ادامه خدمت به مردم پرداخت.

وی همچنین در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم استان در مجلس از حوزه انتخابیه مهریز بود.

مراسم تشییع جنازه آن مرحوم فردا شنبه از مسجد امام زمان (عج) واقع در تهران خیابان آزادی نبش خیابان بهبودی به طرف آستان مقدس امامزاده عبدالله علیه السلام شهر ری برگزار می‌شود.

 

 

مجالس ترحیم آن فقید در تهران: عصر روز دوشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در مسجد امام زمان (عج) واقع در خیابان آزادی نبش بهبودی، در قم: سه شنبه شب همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در بلوار الغدیر مسجد الغدیر و در یزد، پنچ شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد خلف باغ (پشت باغ) واقع در ابتدای خیابان شهید رجایی (خیابان ایرانشهر) برگزار شود.

 

21111/ش/1

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد رضاشاه محمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
انا لله و انا الیه راجعون بزرگواریها و بزرگ منشی ها از وجودشان دیدم که بیانش در این مختصر نمیگنجد ضایعه فقدانش را به خاندان محترم بویژه آقا زادگان عزیزش بالاخص جانشین فاضل و مکرمش سلمه الله تسلیت عرض میکنم عاش سعیدا و مات سعیدا
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها