آخرین اخبار
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
بازدید:۷۲۷
همایش بزرگ نهضت تفسیر قرآن کریم ویژه مبلغان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی 1402، به میزبانی استان قم برگزار شد.
کد خبر : ۶۲۰۶

 همایش بزرگ نهضت تفسیر قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور ویژه مبلغان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ۱۴۰۲، در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی (علیه السلام) برگزار شد. در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از مبلغان اعزامی و برخی مدیران و مسئولان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

  • سخنران ابتدایی همایش حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف بود؛ او با اشاره به هم اندیشی صورت گرفته در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: مقرر شده است که ۱۱ کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شود که تاکنون ۴ مورد از آنها شکل گرفته و به این ترتیب و در آینده نزدیک، اعزام مبلغان به صورت عمومی صورت نمی‌گیرد بلکه آیین‌نامه‌ای تدوین شده که بر اساس آن مبلغان به صورت تخصصی تربیت و اعزام شوند.
  • شفیع‌زاده از آغاز فرآیند شکل‌گیری کارگروه‌های تفسیر و مشاوره خبر داد و گفت: هر کدام از مبلغان باید با توجه به علاقه و استعداد خود، در یکی از این 11 کارگروه شرکت کنند ضمن اینکه دوره‌های آموزشی آینده هم بر اساس موضوع کارگروه‌ها برگزار خواهد شد.
  • وی با بیان اینکه اخلاق، عقاید، احکام و مسائل اجتماعی و فرهنگی را می‌توان بر اساس آیات قرآن بیان کرد گفت: آقای قرائتی مبتکر عقایدگویی قرآنی است، متفاوت با عقایدگویی گذشته و منطبق بر کلام وحی؛ در مورد اخلاق نیز همینگونه است اینکه خداوند چه نوع اخلاقی را مد نظر داشته و فضائل و رذائل اخلاقی در قرآن کدامیک هستند.
  • شفیع‌زاده قصه‌گویی قرآنی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم با فراوانی موضوعات و مفاهیم روبرو هستیم به نحوی که هزاران دقیقه می‌توان در مورد قرآن و مفاهیم آن سخن گفت بدون اینکه به تکرار بیفتیم.

استاد تفسیر قرآن کریم افزود: مخاطب‌شناسی بر اساس گروه‌های سنی، جنسیت، شغل و وضعیت‌های اجتماعی و تحصیلی و فرهنگی برای بیان معارف قرآنی ضروری است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها