۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
بازدید:۹۳۳
صد آنلاین | نخود یکی از رایج ترین انواع سبزیجات است و در رژیم غذایی سالم ترین افراد دنیا گنجانده شده است. نخود بسیار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین B6 (از جمله منیزیم، اسید فولیک، ویتامین ث، کلسیم، روی، فسفر و پتاسیم) را دارد که مزایای برای سلامتی دارد.
کد خبر : ۶۱۸۸

اگر ریزش مو را تجربه می کنید و از خوردن مکمل های مختلف خسته شده اید، از نخود در رژیم غذایی استفاده کنید. نخود حاوی مقدار زیادی از ویتامین های A،B و E همراه با اسیدهای چرب امگا 6 است همه آن ها می توانند به طور موثر رشد مو را بهبود دهند این مواد مغذی می توانند پوست سر را سالم نگه دارند و گردش خون را در پوست سر افزایش دهند. می توانید نخود را به انواع مختلفی از مواد غذایی اضافه کنید. بهترین کار این است که آن ها را بجوشانید و به سالاد اضافه کنید. در این بخش از صد آنلاین با ما همراه باشید.

 

زدودن موی صورت با نخود:


برای برداشتن موی صورت نخود مفید است. برای اینکار زردچوبه و آرد نخود را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی درست شود، سپس این خمیر را روی صورت بگذارید و پس از 10 تا 15 دقیقه بشویید. این کار به صورت منظم و به مدت یک ماه برای کسب نتیجه بهتر، انجام دهید. شما می توانید از این ماسک به عنوان اسکراب صورت استفاده کنید.

نخود برای تقویت مو:


لوبیای گاربانزو یا همان نخود برای تقویت مو مفید است و پروتئین و منگنز موجود در آن سبب جلوگیری از سفید شدن مو می شود.

نخود برای درمان شوره سر:


برای درمان شوره سر، شش قاشق غذاخوری آرد نخود را با آب ترکیب کنید و چند دقیقه این خمیر را روی موی خود بگذارید و آبکشی کنید این کار، سبب رفع شوره و کاهش عفونت می شود.

خواص نخود برای کاهش وزن و لاغری:


کمک به کاهش وزن:


نخود حاوی مقدار زیادی فیبر و پروتئین است، که به سیری کمک می کند. به عبارت دیگر، دیرتر احساس گرسنگی می کنید. بنابراین، غلبه بر نیاز نیمه شب کمک می کند. تحقیقات نشان میدهد که خوردن فیبر می تواند تلاش برای، کاهش وزن را افزایش دهد.

 

علاوه بر این، نخود نیز به حفظ سطح قند خون کمک می کند، که انرژی بیشتری می دهد. ترکیب مواد غذایی با مقدار چربی کم (مانند نخود) روشی کارآمد برای کاهش وزن است. خوردن غذاهای فرآوری شده و وعده های ناسالم می تواند برنامه کاهش وزن و سلامت کلی را به خطر بیاندازد.

 

بهترین بخش درباره نخود این واقعیت است که، کالری و پروتئین بسیار کمی دارد. بنابراین، نخود غذای انتخابی برای افرادی هستند که سعی می کنند عادت های غذایی را کنترل کنند، وزن کم کنند و یا ماهیچه های بزرگ تر داشته باشند. با مصرف نخود، واقعا نیازی نیست نگران خوردن زیاد کالری باشید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها