آخرین اخبار
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
بازدید:۳۵۱
صد آنلاین | سه متهم که از پوشش نیروی انتظامی سوءاستفاده کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر : ۶۰۸۸۳

به گزارش صد آنلاین ، سه مرد جوان هاج‌وواج وسط خیابان ایستاده بودند. همه چیز ناگهانی و شبیه یک طوفان شروع شده بود. آن‌ها لحظاتی قبل و پس از یک ساعت چانه‌زنی، توانسته بودند رضایت فردی را به دست بیاورند که به‌ازای دریافت ۴۰ هزار دلار نقدی، به همان میزان به کیف‌پول‌های دیجیتالشان (والت) رمزارز واریز کند. همه چیز به‌خوبی پیش می‌رفت و سه مرد جوان پول‌های نقد را به مرد جوان داده و منتظر بودند تا او به وعده‌اش عمل کند، اما در همین لحظه ناگهان یک خودرو پژوپارس مشکی‌رنگ، آژیرکشان و درست شبیه فیلم‌های سینمایی جلو آن‌ها پیچید.

 

 

 


بلافاصله دو جوان کت‌وشلواری که بی‌سیم در دست داشتند، از آن پیاده شدند و با این اخطار به اطرافیان که جلو نیایند، مرد جوانی که قرار بود رمزارز‌ها را واریز کند، دست‌بند زدند و بدون اینکه اجازه بدهند حرفی بزند، او را درون خودرو انداختند و با اعلام اینکه این فرد یک متهم تحت تعقیب است، با خودرو از صحنه خارج شدند. سه مرد جوان که دستشان در پوست گردو بود و حتی فرد دستگیرشده را نمی‌شناختند، تنها فکری که به ذهنشان رسید اطلاع‌دادن موضوع به پلیس ۱۱۰ بود.

با اعلام یک دستگیری مشکوک به پلیس از سوی لباس شخصی‌ها، آن هم وسط خیابان و جلو چشم دیگران با یک خودرو شخصی، مأموران کلانتری احمدآباد راهی خیابان امام خمینی (ره) شدند.

مأموران پس از شنیدن اظهارات سه مرد جوان که درحال تبادل دلار و رمزارز بوده‌اند، درکل به قضیه مظنون شدند و با استعلام‌های صورت گرفته از سایر سازمان‌های امنیتی، مشخص شد که اصلا چنین عملیاتی در دستورکار هیچ‌یک از این سازمان‌ها نبوده است و مأموران با احتمال وجود کلاهبرداری، تحقیقاتشان را آغاز کردند.

 

افسران دایره تجسس کلانتری احمدآباد با بررسی دوربین‌های مداربسته محل و تحقیق از شاهدان ماجرا متوجه شدند که این افراد مأمورنما بوده‌اند و با اقدامات فوری خود توانستند یکی از متهمان را در کمتر از سه ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

متهم سی و یک ساله در رویارویی با تصاویر به‌دست‌آمده از او و مأمورنمای دیگر به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به اجرای سناریو ساختگی صحنه دستگیری با همدستی یکی از دوستانش (مأمورنمای دیگر) و فردی که نقش دستگیرشده را بازی کرده بود، اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات دو متهم دیگر پرونده در عملیات‌های مجزا دستگیر و خودرو پژو پارس نیز توقیف شد. با اعترافات صریح متهمان به کلاهبرداری، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و متهمان به مقام قضایی معرفی شدند.

4561/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها