آخرین اخبار
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
بازدید:۶۱۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح یاریگران زندگی در ۲۶۰ روستای این استان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.
کد خبر : ۵۹۱۷۵

 محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح یاریگران زندگی در ۲۶۰ روستای این استان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح یاریگران روستا یک طرح ملی بوده که با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی مردم و صیانت از بنیان خانواده تعریف و در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پیشگیری در حوزه مواد مخدر، افزود: اجرای طرح یاریگران روستا و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدرسه‌ها با اولویت مدارس ابتدایی از جمله برنامه‌های مهمی است که اجرای آن به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگی، آموزش و پرورش، فرمانداری و دهیاری‌ها نیاز دارد.

حسین‌میرزایی بر ضرورت تهیه و تدوین یک برنامه و طرح برای پیشگیری و فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف مواد مخدر با اولویت دانش‌آموزان ابتدایی از سوی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید در سنین ابتدایی انجام شود.

وی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و فضای مجازی را برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مهم دانست و عنوان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ایجاد اشتغال و افزایش ارائه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبودیافته، خانواده زندانیان و همچنین زندانیان ضروری است.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ (جمع‌آوری معتادان متجاهر) در استان ضروری و نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته و همچنین مکانی برای راه‌اندازی این مرکز پیش‌بینی شده است.

حسین‌میرزایی خاطرنشان کرد: در صورت واگذار شدن این مکان اعتبارات جدید برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از سوی وزارت کشور اختصاص داده می‌شود.

2111aqqw

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها