۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
بازدید:۲۳۰
صد آنلاین | فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به انهدام ۳ باند قاچاق پرندگان شکاری در استان گفت: در راستای عملیات مبارزه با صید غیرقانونی پرندگان ۲۵۳کوخه دام زنده‌گیری پرندگان شکاری تخریب شد.
کد خبر : ۵۸۵۷۳

به گزارش صد آنلاین ، سیداحسان موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان بوشهر برای مقابله با قاچاقچیان پرندگان شکاری اظهار داشت: تاکنون ۳ باند قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر منهدم شده‌اند که تعداد ۲۲ پرنده شکاری شاهین، بالابان و هوبره کشف و ضبط شد. این پرنده‌های شکاری در معرض خطر انقراض پس از طی مسیر طولانی به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند و شایسته است که مهمان‌پذیری شایسته‌ای از آنها شود.

 

 

 

 


وی با بیان اینکه همزمان با فصل مهاجرت این پرندگان، سودجویان برای زنده‌گیری و فروش آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به کوخه‌نشینی می‌کنند از دستگیری متخلفان کوخه‌نشین در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا ۲۵۳ کوخه تخریب و ادوات شکار آنان کشف و ضبط شد. در عملیات‌های برخورد با کوخه‌نشینان در مجموع ۲۷۵ پرنده دلیجه و ۲ قمری و گونه‌های دیگر کشف و در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه قانونگذار مجازات سختی برای مقابله با این تخلف در نظر گرفته است، گفت: بر اساس قوانین شکار و صید پرندگان نادر و کمیاب و شکاری، سه سال حبس و بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، متخلفان برای شکار هر پرنده شاهین، بحری و بالابان ۲۰۰ میلیون تومان و برای شکار هوبره ۳۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

بر اساس این گزارش کوخه‌نشینی حقه‌ای است که شکارچیان غیرقانونی برای زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس به کار می‌گیرند.

4461/ب

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها