آخرین اخبار
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
بازدید:۲۹۴
امام جمعه ارومیه گفت:امروز دشمن جنگ رسانه‌ای و اقتصادی را در پیش گرفته است، افزایش تصنعی قیمت دلار و فشارهای اقتصادی موید این موضوع است.
کد خبر : ۵۷۰۶

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت:‌ بهترین‌ ایام عمر انسان روزهای جوانی است؛ انسان باید قدر ایام جوانی را دانسته و برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد، به طوری که در روایات آمده از جوانی و نحوه مصرف آن به صورت دقیق در روز قیامت سوال خواهد شد.

وی عنوان داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به  حضرت علی علیه السلام در مورد اهمیت چهار مسئله چنین می‌فرماید؛ قدر صحت و سلامتی را قبل از مریضی، قدر جوانی را قبل از فرا رسیدن پیری، قدر بی نیازی و وفور نعمت را قبل از آنکه مالت از دست برود و قدر زندگیی را قبل از تمام شدن عمر بدان.

امام جمعه ارومیه افزود: جوان ها باید قدر جوانی خود را دانسته و بدانند که این وقت و زمان با ارزش را در چه مسیری و به چه صورتی می گذرانند و البته خانواده ها و مسئولین نیز نسبت به جوانان نباید با غفلت برخورد کرده و اهمیت جوان و ایام جوانی را بدانند و به جوانان مسئولیت بدهند.

وی تصریح کرد: در دیدار اخیر خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، حضرت آقا به موضوع مهمی اشاره فرمودند و به صورت شفاف بیان نمودند که یکی از وظایف خبرگان رهبری نظارت بر حسن انجام وظایف رهبری  و اینکه رهبری نظام حائز شرایط لازم برای رهبری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: اینکه رهبر انقلاب به صورت شفاف و از مجموعه خبرگان ملت درخواست می‌کند که ایشان را مورد بررسی قرار داده و ببینند که آیا ایشان صلاحیت و شرایط رهبری را همچنان دارند یا خیر از سخاوت و صداقت ایشان است.

وی عنوان نمود: وظیفه اصلی رهبری نظارت بر مجموعه‌های نظام اسلامی است بطوری که این مجموعه‌ها  از مسیر و اهداف انقلاب  منحرف نشده باشند و در صورت انحراف با تدابیر خود آن مجموعه ها و افراد را به مسیر اصلی انقلاب بازگرداند.

قریشی ادامه داد: دشمنان این نظام نمی توانند تحمل کنند کشوری مثل ایران که تا سالهای نه چندان دور پیش امکانات خاصی نداشت امروز در مقابل ابرقدرتها بایستد و روز به روز قوی‌تر شود.

وی اظهار کرد: دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی حربه‌های مختلفی ازجمله به صفر رساندن صادرات نفت ایران، منزوی کردن جمهوری اسلامی در دنیا، محدود کردن قدرت منطقه‌ای نظام و فتنه و اغتشاشات داخلی را امتحان کردند.

امام جمعه ارومیه افزود: اما امروز به حول قوه الهی و تدابیر مسئولان نظام صادرات ما بیشتر از واردات است، جمهوری اسلامی با کشورهای مختلف دنیا ارتباط تنگاتنگ دارد، در عراق و‌ سوریه و یمن حضور فعال دارد و فتنه‌های داخلی را نیز پشت سر گذاشته و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی تصریح نمود: امروز دشمن جنگ رسانه‌ای و جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است، این افزایش قیمت دلار که به صورت تصنعی و فشارهای اقتصادی که دشمنان وارد می‌کند، یک طرف قرار دارد و از سوی دیگر نیز باید دولتمردان نیز بازارها را کنترل نمایند و با سیاست های منطقی مسئله را حل نمایند.

قریشی در پایان گفت: با توجه به نزدیکی به ایام نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باید همه مردم اعم از مسئولین و آحاد ملت خود را برای استقبال از این عید الهی آماده کنند و در تمامی معابر و رسانه‌ها این اشتیاق به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها