آخرین اخبار
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
بازدید:۲۳۳
صد انلاین | معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: مردم علاوه بر دقت در نصب وسایل و تجهیزات حواسشان به کوچکترین علائم باشد و بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.
کد خبر : ۵۵۹۷۳

به گزارش صد آنلاین ، حسن نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع تهران رکورددار بیشترین گاز گرفتگی گفت: ما امسال مسمومین زیادی با مونو اکسید کربن داشتیم.

 

 


وی با بیان اینکه مونواکسید کربن گاز فاقد رنگ و بی بو است و به همین دلیل دیر شناخته می شود افزود: علائم مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن بسیار شبیه علائم سرماخوردگی است. چند دقیقه بعد از بروز علائم اولیه کاهش سطح هوشیاری اتفاق می افتد و اگر اندکی تأخیر کنیم فرصتی برای امداد خواهی و توان تماس با اورژانس را هم نخواهیم داشت.

نوری تأکید کرد: مردم علاوه بر دقت در نصب وسایل و تجهیزات ،حواسشان به کوچکترین علائم باشد و بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و از محل خارج شوند چرا که چند دقیقه بعد تغییرات بسیار اتفاق می افتد که فرصت درمان را از آنها خواهد گرفت.

وی گفت: هشتاد و هفت درصد مسمومیت های امسال مربوط به منازل مسکونی است که نود و هفت درصد از این مقدار مربوط به نقص در لوله کشی آبگرمکن و بخاری بوده است. مردم برای نصب وسایل گرمایشی از متخصصان استفاده کنند.

نوری در آخر گفت: اگر دچار مسمومیت شده و نجات پیدا کردیم بار دیگر خودمان برای رفع مشکل عمل نکنیم و از آتش نشانی بخواهیم که برای رفع مشکل اقدام کند. میزان مسمومیت امسال کاهش یافته اما متاسفانه آمار فوتی ها نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. 

 

 

 

4461ب

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها