آخرین اخبار
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر:

از نظر تشکل‌های کارگری در کمیسیون‌های تخصصی استفاده شود

بازدید:۳۸۴
دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر گفت: حضور اعضای تشکل‌های کارگری در کمیسیون‌های تخصصی در راستای اجرایی کردن اصل سه‌جانبه گرایی از مواردی است که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
کد خبر : ۵۵۲۷۰

 نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

 

 

 


فتح الله بیات در این نشست گفت: در جلسه کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر، حفظ و انسجام تشکلات کارگری توسط دبیران اجرایی، حضور بازنشستگان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف، استفاده از تجربه‌های آن‌ها و پیگیری رفع موانع قانونی حضور آن‌ها در این هیأت‌ها بررسی شد.

دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر ادامه‌داد: آموزش مستمر برای پرورش نیروهای جدید و متخصص و توانمندسازی آن‌ها و تشکیل کانال‌های فضای مجازی برای تبادل‌نظر بین تشکل‌ها از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

وی عنوان کرد: ارتباط تشکلات کارگری کشور با اتحادیه‌های بین‌المللی کار به‌واسطه خانه کارگر و همچنین ارتباط با ادارات و سازمان‌های مرتبط در جهت پیشبرد اهداف کارگران از مواردی بود که درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

 

 

 

این فعال کارگری ادامه‌داد: نهادینه کردن اعتراضات و اعتصابات کارگری براساس اصل 27 قانون اساسی توسط خانه کارگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: لازم است در انتخابات حضور پررنگ داشته و در استان‌هایی که اعضای تشکل‌ها در آن کاندیدا شده‌اند، همکاری لازم صورت گیرد.

بیات گفت: تشکیل اتاق‌های فکر با حضور خبره‌های کارگری با نظارت خانه کارگر در جهت پیشبرد اهداف کارگری و ساماندهی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر خاطرنشان کرد: همچنین لازم است تشکیل کانون‌های اسلامی کار و سایر تشکل‌های کارگری در شرکت‌ها و کارگاه‌هایی که پرسنل آن‌ها مشمول قانون کار هستند، پیگیری شود.

 

انتهای پیام/211111AQQW

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها