آخرین اخبار
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
بازدید:۳۷۵
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: گروه‌های جهادی یکی از مهم‌ترین بسترهای تربیت کادر متعهد و مجاهد برای انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر : ۵۴۸۱

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان امشب در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی دانشجویی و خیریه‌های برتر دانشگاهیان استان که در دانشگاه سمنان برگزار شد، کار جهادی را مصداق کار خالصانه برای خداوند دانست.

وی اظهار کرد: اقدامات گروه‌های جهادی دانشجویی برکات فراوانی هم برای کشور و مردم و هم برای جوانان و دانشجویان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: قرآن کریم بالاترین درجات را برای کسانی که ایمان آورده، هجرت می‌کنند و برای خدا جهاد می‌کنند، بشارت داده است.

مطیعی با بیان اینکه اقدامات جهادی تجلی ظرفیت‌های ایمانی افراد در جامعه است، ادامه داد: هجرت برای فعالیت‌های جهادی و کارهای خداپسندانه اگر با هجرت از معاصی و گناهان نیز همراه باشد، ارزش والایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از عالی‌ترین درجات هجرت، هجرت از غیرخدا است؛ به گونه‌ای که انسان هیچ امری جز رضایت خداوند را هدف خود قرار ندهد.

  • نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان کرد: در فرازی از مناجات زیبای شعبانیه می‌خوانیم «اِلٰهى‌ هَب لى‌ کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلَیکَ وَ اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیکَ حَتَّى‌ تَخرِقَ اَبصارُ القُلوبِ حُجُبَ النّور»؛ انسانی که از دغدغه‌های دنیوی فارغ شود، بال پرواز پیدا خواهد کرد و به عالی‌ترین درجات دست خواهد یافت.

مطیعی اضافه کرد: ایمان، هجرت و جهاد اگر با «کمال انقطاع الی‌الله» یعنی جدا شدن کامل از دلبستگی به غیر از خدا همراه شود، می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به درجه قرب الهی شود.

وی تصریح کرد: حضور در اردوهای جهادی فرصتی برای شناخت نفس است؛ چراکه دیدن محرومیت‌ها انسان را به سمت تفکر و خودسازی بیشتر سوق می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی یکی از مهم‌ترین بسترهای تربیت کادر متعهد و مجاهد برای انقلاب اسلامی هستند.

در این همایش از ۳۶ گروه برتر جهادی و هفت گروه خیریه در استان سمنان تقدیر شد.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها