آخرین اخبار
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
بازدید:۴۱۲
صد آنلاین | جان کربی مدعی شد: راهی تا رسیدن به توافق کامل برای آزادی اسرای صهیونیست باقی نمانده است.
کد خبر : ۵۴۶۹۸

 

به گزارش صد آنلاین ، قطر به دلیل روابط نزدیکی که با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) و آمریکا دارد از همان روز‌های نخست آغاز منازعه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه کوشید با میانجی‌گری میان طرفین به حل و فصل درگیری‌ها کمک کند. تبادل اسرا میان دو طرف یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه بوده است. 

 

 

 


به گزارش الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد ما اکنون بیش از هر زمانی به رسیدن به یک توافق جهت آزادی اسرا نزدیک شده ایم. 

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که یک توافق میان طرفین به منظور آزادی اسرا صورت گیرد، اما حقیقت این است که هنوز هیچ چیز نهایی نشده است. 

کربی خاطر نشان کرد: هنوز کار‌هایی هستند که باید در این زمینه انجام شود. تا زمانی که بر روی همه چیز توافق نشود انگار اقدامی صورت نگرفته است. به همین دلیل ما در حال کار بر روی این مسئله هستیم. 

این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار احترام به قوانین بین المللی در نوار غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است. به همین دلیل وی به توقف بشردوستانه در منازعه تاکید دارد. 

تاکنون آمریکا از درخواست برای آتش بس در غزه اجتناب کرده و تنها به توقف بشردوستانه اکتفا کرده است، موضوعی که از سوی رژیم صهیونیستی مورد پذیرش قرار نگرفته است.

4461/ب
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها