آخرین اخبار
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
بازدید:۴۸۴
صد آنلاین | وزیر کشور در قم گفت: دولت مطلقا در رد صلاحیت‌ها دخالت نداشت؛ و ما اصلا دلمان می‌خواهد انتخابات با مشارکت حداکثری باشد؛ و باید به شکایات ردصلاحیت‌شدگان رسیدگی شود.
کد خبر : ۵۳۵۳۷

به گزارش صد آنلاین ، احمد وحیدی در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت در شهر قم، در پاسخ به سؤال  ایلنا که پرسید «نظر شما در مورد اعتراضات مطرح شده نسبت به رد صلاحیت‌های صورت گرفته برای انتخابات مجلس دوازدهم توسط هیات‌های اجرایی چیست؟»، گفت: آنچه در مورد انتخابات صورت گرفته، هیات‌های اجرایی هیات‌های مستقلی هستند، کار خودشان را انجام دادند.

 

 

 


وی ادامه داد: هر کس که الان اشکالی دارد، می‌تواند دلایل آن را از هیات‌های اجرایی بخواهد و هیات‌های اجرایی هم موظف هستند به این دلایل را به کاندیداهای رد صلاحیت شده بدهند و کاندیداها این دلایل را ببینند؛ این مرحله اول است و این تازه شروع کار است می‌توانند کسانی که احیانا رد صلاحیت شدند یا تأیید احراز نشدند، بروند به مراحل بعدی و کاملا این متصور است که در مراحل بعدی، چون در این مرحله اول ممکن است مدارک کامل نبوده، و فرصت ۱۰ روزه بیشتر نبوده، فرصت هست در آنجا مجدد بررسی شود و شکایت کنند و اشکال بگیرند و مسائل شان حل و فصل شود. 

به گفته وزیر کشور، اینکه برخی می گویند دولت باعث این رد صلاحیت‌ها بوده، باید بگویم که دولت مطلقا در این کار دخالت نداشته است؛ این یک نوع بداخلاقی است؛ البته نمایندگانی که رد صلاحیت شدند غیر از دو نفر (آنچه که در ذهن من هست)، راجع به موضوع اظهارنظر نکردند.

وحیدی افزود: غیر از برخی نمایندگان فعلی مجلس که رد صلاحیت شدند، دولت به هیچ وجه هیچ نقشی نداشته است؛ اصلا ما دل‌مان می‌خواهد حداکثر مشارکت وجود داشته باشد.

 

 

 

وی با طرح این مطلب که اینکه نسبت می‌دهند این رد صلاحیت‌ها از طرف دولت است، عنوان می‌کنند که منتقدین دولت رد صلاحیت شدند که این خلاف واقع است، اظهار داشت: خیلی از کسانی که الان ممکن است جز رد صلاحیت شدگان نمایندگان فعلی باشد، جز همکاران و دوستان دولت هستند و این اظهارات، اظهارات درستی نیست.

وزیر کشور اضافه کرد: امیدواریم که ان‌شاالله دوستان منصفانه برخورد کنند؛ واقعیت این است که هیات‌های اجرایی دلایلی دارند که باید معترضان به تصمیم هیات‌های اجرایی، شکایت کنند و این شکایات هم رسیدگی شود.

 

 

21111AQWW

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها