۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
بازدید:۷۱۲
صد آنلاین | سبزی ترخون یکی از گیاهان معطر پر استفاده در صنایع غذایی بوده و از این گیاه بطور گسترده در صنعت تولید مواد اولیه آشپزی و همچنین کنسروسازی استفاده میشود. ترخون به دلیل افزایش ترشح اسید معده و خاصیت اشتها آوری از گذشته، به عنوان ادویه مخصوص گوشت مورد توجه بوده و سبب کاهش فشارخون هم میشود.  در طب سنتی از این گیاه به عنوان کاهش دهنده درد دندان و دارای خاصیت ضد کرم یاد شده است. 
کد خبر : ۵۰۴۰۶

از مهمترین خواص ترخون کاهش درد دندان و لثه است، در واقع، جویدن ترخون باعث جلوگیری از خونریزی لثه و التیام زخم‎های دهان می‎شود. علت تسکین درد دندان به خاطر وجود ماده‌ای موسوم به اوژنول است که در سبزی ترخون وجود دارد. مصرف ترخون برای درد مفاصل مفید بوده، بهتر است همراه غذا خورده شود و کوبیده آن به‎صورت ضماد استفاده گردد. 

 


قلب خود را سالم نگه دارید

برگ ترخون می تواند قلب شما را از بیماری های قلبی محافظت کند. اثر ضد التهابی آنتی اکسیدان آن رگ های شما را از هرگونه صدمه حفظ می کند. برگ ترخون حاوی ماده معدنی پتاسیم نیز هست که نقش مهمی در تنظیم انقباض قلب دارد.

 

 

قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می دهد

برگ ترخون سرشار از فیبر غذایی است که می تواند کالری را در تمام اندام های بدن توزیع کند. این مکانیسم می تواند سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

از کم خونی جلوگیری می کند

برگهای ترخون حاوی ماده معدنی آهن است که برای تشکیل گلبولهای قرمز حاوی هموگلوبین مهم است. همچنین از ویتامین C که به جذب آهن کمک می کند پشتیبانی می کند. این باعث می شود که برگهای ترخون بتواند از کم خونی جلوگیری کند. 

 

 

از مخاط روده محافظت می کند

روی موجود در برگهای ترخون عملکرد مهمی برای محافظت از مخاط روده دارد. در صورت بروز خسارت هایی نظیر اسهال، به ترمیم مخاط روده کمک می کند.

25461/ذ

اشتراک گذاری:
خبرهای مرتبط
فصل حذف عینک با این سبزی گرم و خشک فرا رسید
ترخون و معجزه درمان بیماری‌ها و جایگزین مناسب برای نمک

فصل حذف عینک با این سبزی گرم و خشک فرا رسید

ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها