۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
بازدید:۲۷۶
صد آنلاین | مدیرکل محیط زیست لرستان از دستگیری شکارچیان سابقه‌دار در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد خبر داد.
کد خبر : ۵۰۲۶۱

به گزارش صد آنلاین ، علی سالاروند از دستگیری شکارچی متخلف سابقه‌دار در ارتفاعات سفیدکوه خرم آباد با یک راس شکار و همچنین مصدومیت محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست استان در حین تعقیب و گریز شبانه خبر داد.

 

 

 


وی افزود: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد با همکاری یگان اجرایی اداره کل و محیط‌ بانان شهرستان سلسله، موفق شدند در ارتفاعات این منطقه یک نفر شکارچی متخلف به همراه یک لاشه یک راس بز کوهی را دستگیر کنند.

سالاروند تصریح کرد: بنابر گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد، بلافاصله محیط بانان این منطقه با همکاری یگان حفاظت اداره کل و محیط بانان شهرستان سلسله به محل مورد نظر عزیمت نموند که پس از ساعت‌ها گشت و پایش و تعقیب و گریز شبانه منطقه موفق به دستگیری شکارچیان متخلف به همراه لاشه یک راس بز کوهی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان افزود؛ از این شکارچیان متخلف و سابقه‌دار، یک لاشه بز کوهی شکار شده‌ به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار، کشف و ضبط شد.

سالاروند افزود در حین تعقیب و گریز شبانه یکی از محیط‌بان منطقه دچار آسیب از ناحیه کتف شد که بعد از حدود دو ساعت پیاده روی با کتف آسیب دیده و تحمل درد شدید، در اولین پاسگاه محیط‌بانی این محیط‌بان خدوم توسط نیروهای زحمتکش اورژانس به بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه با زحمت کادر پزشکی و درمان اولیه از بیمارستان مرخص گردید.

چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه نیز خرم آباد در خصوص پرونده قضایی متخلفین گفت؛ برای متخلفین پرونده‌ قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردیده است.

وی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند

 

 

 

4461/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها