آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
بازدید:۴۵۳
صد آنلاین | دولت ژاپن از رژیم صهیونیستی خواست تا کشتار مردم غزه را متوقف کند و اجازه دهد تا کمک‌های مردمی به این منطقه برسد.
کد خبر : ۴۹۴۴۴

به گزارش صد آنلاین ، ژاپن که از ابتدای جنگ غزه خواستار توقف بمباران مناطق غیرنظامی شده، این بار نیز از اسرائیل خواست اجازه ورود کمک را به این باریکه بدهد. این درخواست در دیدار وزیر امور خارجه ژاپن و سفیر اسرائیل در ژاپن مطرح شد.

 

 

 




به گزارش گاردین، روزنامه آساهی شیمبون گزارش داد: به عنوان بخشی از تلاش برای آرام کردن مناقشه خاورمیانه، دولت ژاپن همچنین در حال نهایی کردن طرح‌هایی برای اعزام وزیر خارجه خود، یوکو کامیکاوا، به اسرائیل و اردن در اوایل نوامبر است.

سران اتحادیه اروپا بعد از مذاکرات دشوار و روز‌ها بحث و جدل، سرانجام درباره لحن و زبان مورد استفاده برای درخواست توقف بمباران‌های غزه توافق کردند.

گاردین گفت: انتظار می‌رود کشور‌های این منطقه به اتفاق از درخواست «وقفه انسان دوستانه» در بمباران غزه برای رساندن غذا، آب و کمک‌های پزشکی به فلسطینی‌ها در موارد متعدد حمایت کنند.

اما این اتحاد زمانی به دست آمد که به گفته یکی از دیپلمات ها، «مذاکرات بسیار سختی» بین کشور‌ها در استفاده از واژگانی وجود داشت که هم‌زمان به رژیم صهیونیستی هم «حق دفاع از خود را» بدهد.

پیش نویس اولیه بیانیه رسمی که قرار است در نشست امروز سران اروپا در بروکسل امضا شود، خواستار «وقفه انسان دوستانه» برای «دسترسی سریع، امن و بدون تاخیر کمک‌ها به افراد نیازمند» است.

به نوشته گاردین، واژه خاص «وقفه» از دیدگاه برخی از کشور‌ها بسیار نزدیک به «آتش بس» بوده است و برخی از کشور‌ها مانند آلمان، اتریش و جمهوری چک نگران بودند که استفاده از آن ممکن است پیام این کشور‌ها را درباره حق رژیم اسرائیل در دفاع از خود تضعیف کند.

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها