۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
بازدید:۳۲۸
صد آنلاین | یک مدرس تغذیه عملکردی در دانشگاه هرتفوردشایر می گوید: ورزشکارانی که بعد از تمرین سعی می کنند با استفاده از شیک های گیاهی به بدن خود سوخت رسانی کنند، احتمالا فقط وقت خود را تلف می کنند.
کد خبر : ۴۵۵۹۳

به گزارش صد آنلاین ، اسموتی ها و شیک ها در حال حاضر به طور گسترده پس از تمرین برای ساخت بافت عضلانی، حفظ انرژی و تسریع ریکاوری استفاده می شوند.

 

 

 

 


با این حال، هنگامی که این شیک ها با شیرهای گیاهی ساخته می شود، ورزشکاران از مزایای کمتری برخوردار می شوند، زیرا درصد پروتئین این اسموتی ها کم است. جالب اینجاست که گزینه محبوب اکثر ورزشکاران به ویژه شیر جو دوسر که در مقایسه با شیر گاو دارای پروتئین بسیار پایینی است، فواید یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی را بی ‌اثر می ‌سازد.

این مطالب به گفته دکتر لیندسی کاس (Lindsy Kass) مدرس و محقق در فیزیولوژی ورزش و تغذیه در مرکز تحقیقات روانشناسی و علوم ورزشی دانشگاه، به مطالعه مکمل‌ هایی می ‌پردازد که به عملکرد ورزشی کمک کرده یا آن را کاهش می ‌دهند.دکتر کاس درباره یافته های جدیدش می‌ گوید: در چند سال گذشته این محبوبیت و اصرار به استفاده از شیر جو دوسر به عنوان یک گزینه سالم‌تر به جای شیر گاو وجود داشته است، اما در واقع این گزینه پروتئین بسیار کمی دارد. به گفته او، به سختی می توان ارزش پروتئین برخی از شیرهای گیاهی را بدون مقدار زیادی پودر پروتئین اضافی به آن ها تایید کرد و استفاده از این شیرها و شیک ها عملا غیر منطقی به نظر می رسد، مگر اینکه گیاهخوار باشید.

 به ورزشکارانی که گیاهخوار هستند توصیه می شود به جای جو، بادام، برنج یا نارگیل که همگی دارای پروتئین بسیار کمی هستند، شیر سویا را که از نظر ارزش پروتئین نزدیک به شیر گاو است، انتخاب کنند. دکتر کاس در پایان می افزاید: در حالی که مردم باور دارند گزینه های گیاهی، سالم تر هستند، مهم است که واقعیت را بدانیم و به آنچه به بدن خود وارد می کنید و چرا فکر کنید.گفتنی است که در ادامه لیستی از میزان پروتئین در در هر وعده ۲۴۰ میلی لیتری در جایگزین های شیر گیاهی برای مقایسه تغذیه ای آورده شده است که نشان می دهد شیر گاو ۸، سویا ۷ ، کینوا ۴٫۵، جو ۲٫۵، کنجد ۱٫۵، فندق ۱٫۴، برنج ۱، بادام ۱ و شیرنارگیل کمتر از ۱ گرم است.

منبع: سینا پرس

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها