آخرین اخبار
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
سرماخوردگی چه فرقی با آنفولانزا دارد؟
بازدید:۳۲۹
صد آنلاین | آنفولانزا و سرماخوردگی هر دو بیماری‌های تنفسی هستند که قابلیت سرایت به افراد دیگر را دارند اما توسط ویروس‌های مختلفی ایجاد می‌شوند.
کد خبر : ۴۴۹۶۰

به گزارش صد آنلاین بیماری آنفولانزا توسط ویروس مخصوص به‌خود ایجاد می‌شود.در حالی که سرماخوردگی می‌تواند توسط تعدادی از ویروس‌های مختلف،از جمله راینوویروس‌ها،پاراآنفلوآنزا و کروناویروس‌های فصلی ا‌یجاد شود.کروناویروس‌های فصلی را نباید با ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود،اشتباه گرفت.

 

از آنجایی که آنفولانزا و سرماخوردگی علائم مشابهی دارند،تشخیص تفاوت بین آنها بر اساس علائمشان ممکن است دشوار‌ و حتی غیرممکن باشد.تنها راه تشخیص بیماری آنفولانزا انجام آزمایش های ویژه است اما به طور کلی،بیماری آنفولانزا معمولا شدیدتر از سرماخوردگی است و علائم آن سریع‌تر بروز پیدا می‌کند.

 

سرماخوردگی معمولاً منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند ذات الریه و عفونت های باکتریایی نمی‌شود در حالی که آنفولانزا می‌تواند عوارض شدیدتری داشته باشد.

 

علائم آنفولانزا و سرما خوردگی

علائم آنفولانزا شامل تب،سرفه،گلودرد،آبریزش یا گرفتگی بینی،درد عضلانی یا بدن، سردرد و خستگی است اما افراد مبتلا به سرماخوردگی بیشتر در معرض آبریزش یا گرفتگی بینی هستند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها