آخرین اخبار
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
بازدید:۶۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به رونمایی از سه کتاب سیره و اندیشه آیت‌الله کوهستانی گفت: کنگره آیت‌الله کوهستانی موجب تقویت روحیه معنوی و علمی جامعه می‌شود.
کد خبر : ۴۴۰۹۶

 احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در کنگره ملی آیت الله کوهستانی در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اظهار کرد: این همایش با هدف آشنا ساختن جوانان با زندگی این عالم و تقویت روحیه معنوی و علمی جامعه برگزار و با راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری با ۱۳ عضو از ۸۸ عضو هیأت علمی کشور کمک‌گرفته شد.

 

 


وی افزود: کمیته علمی این کنگره در سه محور مختصات سیره علمی و تحقیقاتی، مختصات سیره اجتماعی و سیاسی و فردی و اجتماعی تشکیل و ۴۰ مقاله به این دبیرخانه ارسال و ۲۵ اثر برگزیده و مجموعه مقالات همایش آیت‌الله کوهستانی با عنوان پارسای کوهستان چاپ شد.

آهنگر گفت: نمایه‌سازی همایش هم انجام و با کمک دانشگاه مازندران و اخذ مقالات انجام شد و برگزاری پیش کنگره آیت‌الله کوهستانی در ۹ تیر ۱۴۰۱ در مشهد اجرا شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ویژه نامه کنگره با هدف تبیین فکری و اجتماعی به چاپ رسید و همچنین سایت همایش راه‌اندازی شد.

وی گفت: برگزاری همایش خوشنویسی و جمع‌آوری ۲۲۶ منبع چاپ شده در مورد آیت‌الله کوهستانی و تولید مستند آقاجان از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

به گزارش فارس، در این همایش از  از سه جلد کتاب " پارسای کوهستان" منتخب مجموعه مقالات آیت‌الله کوهستانی" آئینه ‌معرفت" زندگینامه و سیره و کتاب" شاگردان مکتب کوهستان" زندگینامه شاگردان آیت‌الله کوهستانی و از تمبر همایش آیت‌الله کوهستانی رونمایی و از برگزیدگان مقالات ارائه شده به همایش تجلیل شد.

 

 

21111

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها