آخرین اخبار
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
بازدید:۱۹۷۲
دادستان مرکز فارس گفت: افرادی که در فضای مجازی مبادرت به شایعه سازی و ترغیب به اقدامات خلاف قانون در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کنند یا با اغوا و فریبکاری در حوزه اراضی موجبات ضرر و زیان افراد جامعه شوند؛ تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند.
کد خبر : ۴۱۳۳

 سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های کشاورزی و جلوگیری از فعالیت‌های سودجویان نیازمند عزم و اراده عمومی است، گفت: شهروندان باید هوشیار باشند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

  • بحرینی هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از محدوده شهر‌ها و شهرک‌ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح را ممنوع و غیر قانونی خواند و اضافه کرد: این دسته از اراضی نه تنها از خدمات زیر بنایی از قبیل آب، برق و گاز محروم می‌باشند بلکه در صورت مشاهده با این پدیده برخورد قانونی می‌شود و بنای احداث شده قلع و قمع خواهد شد.
  • دبیر شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی با اشاره به اینکه با اهتمام شورای حفظ حقوق بیت االمال استان فارس در یازده ماه سال ۱۴۰۱ میزان تقریبی ۲۵۵۳ هکتار اراضی ملی، زراعی، حریم رودخانه‌ها و اراضی مناطق ۴ گانه تحت نظارت محیط زیست آزادسازی و رفع تصرف شده است، گفت: تغییر کاربری غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی اراضی از چالش‌هایی است که در چند دهه اخیر شدت گرفته است و قانونگذار با جرم انگاری این عمل سعی در حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تبدیل آن‌ها به اماکن مسکونی کرده است.

بحرینی اضافه کرد: پدیده زمین خواری از طریق تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی از مهمترین پرونده‌های جرائم اقتصادی است که برخورد با مسببین و عوامل اصلی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است.

دادستان مرکز فارس افزود: تا کنون چندین پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و در شعب ویژه رسیدگی شده است.

در ۱۱ ماه امسال بیش از ۵۹۵ هکتار اراضی زراعی که با احداث مستحدثات دستخوش تغییر کاربری غیر مجاز شده بود قلع و قمع شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها